Gå til innhold

Powercolor 9800 pro + vga silencer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har fått Powercolor 9800 pro og vga silencer i posten i dag, jubel og glede!! Men allerede når jeg skulle montere vga silenceren kom problem nummer en. På mitt 9800 pro er det en shim på GPU-en som jeg ikke kan se noe til på illustrasjonene som følger med vga silencer. Burde jeg prøve å fjerne denne? Ser ut til at den kanskje vil hindre full kontakt mellom GPU og vga silencer... Problemet er at den ser ut til å være festet med ett eller annet slags lim. Noen tips for å løsne opp det? Eller burde det gå greit med shimen på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
ka fa** e shim for noge??

Det er en beskyttelses "ramme" rundt selve Gpu-chippen. slike at den ikke skal knuses. vel det er tilfelle hos amd da. men den er vel der for å beskytte mot noe hvertfall. ta den av...

Kommer ikke langt i verden med sikkerhet.

Edit: POST nr M(1000)!!!

Endret av bugbear
Skrevet

Takk for info! Tror jeg prøver å kjøre med shim først da det ser ut til å fungere ihvertfall. Har sett litt mer på det, men er veldig usikker på hvordan jeg skal få den av...

Skrevet

Du kan vel prøve med hårføner? Er vel mest sannsynlig no termisk lim el. lign. Pleier å løse seg opp ved 50-60 grader.....

Har ikke prøvd det på powercolorkort selv, så ikke ta dette som noen garanti for at det vil virke da...

• 2 uker senere...
Skrevet
Takk for info! Tror jeg prøver å kjøre med shim først da det ser ut til å fungere ihvertfall. Har sett litt mer på det, men er veldig usikker på hvordan jeg skal få den av...

Funker det greit med shim? eller har du fjernet den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...