Gå til innhold

Dremel-mod?


karamba

Anbefalte innlegg

Har akkurat måtte gitt min kjære Dremel en liten pause så den ikke skulle gå seg varm etter en god økt med aluminium. Den ble faktisk faretruende varm, slik at den var ubehagelig å holde i..

 

Har noen moddet Dremelen sin for å gi den bedre kjøling? Har ikke sett noe slikt, men jeg ser jo at det kan være behov for det. Huset til Dremelen er jo ganske enkelt, så de store problemene burde man jo ikke støte på.

 

Noen som fikk en idè?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff-huff, bare kjeft å få ;)

 

Det var vel ikke akkurat tynnplate jeg skar, faktisk ikke plate i det hele tatt, men det er jo en annen sak. Selvfølgelig burde jeg ha brukt en baufil, men den var ikke tilgjengelig i dag.

 

Vannkjøling var vel ikke akkurat det jeg tenkte på, heller kanskje en forbedring av luftkjølingen.

 

Luftinntaket og -utgangen er jo plassert i det samme området som det er behagelig å holde. Skal man holde på en måte som ikke sperrer for luftehullene, får man en ganske ubehagelig arbeidsstilling.

Lenke til kommentar

Har ogsA "dremel'et" i dag.. Ja den blir varm.. Jeg oppdagde og at disse skjaere skivene har en tendens til A sprette av og treffe meg/veggen.. Med andre ord: farlig vaerkt0y om det brukes feil!

Endret av dD.
Lenke til kommentar

Er ett farlig verktøy for de som ikke kan bruke det. Dremel er ikke bygd for store jobber, men detalj jobber.

Det står også KLART i brukermanualen at man ikke skal holde over noen av luftehullene. Da blir den iallefall varm. Jeg har ennå ikke opplevd å måtte stoppe for at motoren blir for varm. Da jeg ikke dekker til noen av luftehullene. Og det er kutting i stål. Som er noe av det verste man kan kutte i.. urk

Lenke til kommentar

Den skrues fast over de gjengene som fester den lille sorte kappen rundt spindelen. Er usikker på om gjengene passer, men når man først lager en ripoff burde man jo sørge for sånne detaljer. Mye av dremel utstyret som festes i disse gjengene tror jeg. Hvis noen har prøvd vil jeg gjerne vit hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...