Gå til innhold

Beste p2p prog


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry, feil sted og poste sånt.

 

 

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9

KaZaA Lite har et godt utvalg av MP3's, men noen plateselskap har "tuklet" med mp3ene slik at de begynner og hakke.

DC++ funker også bra.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skulle det ikke være lov å diskutere forskjellige p2p program? Kan skjønne at det er feil å poste en spesifikk link til en fil i et slikt program, men programmet i seg selv er _ikke_ ulovlig. Det finnes forøvrig veldig mye lovlig materiale der ute.

 

dc++ kan være et greit program, men kanskje ikke til å finne spesfikke (kanskje sjeldne) mp3 filer. Det er også kanskje ikke helt lett å forstå for en nybegynner. Når det gjelder p2p programmer, så vil jeg anbefale flest mulig å bruke Shareazafordi det er gratis, ingen spyware og støtter noen veldig gode protokoller.

 

Når det gjelder kazaa lite så er det også ganske bra, bortsett fra at det begynner å bli gammelt, støtter få protokoller og den ene protokollen (fasttrack) den støtter er ikke offentligjort. (Dvs. ingen andre kan lage p2p programmer som kobler seg til nettverket deres) Forøvrig så anser jeg fasttrack protokollen som veldig god, men shareaza har også en egen offentlig protokoll (gnutella 2) som er nyere og sannsynligvis bedre.

 

Og jo flere som bruker shareaza, jo flere vil utnytte den nye gnutella2 protokollen og dermed gjøre denne p2p clienten bedre og bedre.

Endret av lamah
Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Nettopp, programmet i seg selv er ikke ulovlig og det kan også brukes til å laste lovlige Mp3 filer.

Har testa Kazaa(lite) men synes det kan være vanskelig å finne eldre og mer alternativ musikk.

For å formulere seg på en annen måte: Hva er det beste prog. for oss som setter pris på litt mer krevende/alternativ musikk ?

Lenke til kommentar
Dette må jo være lov å poste når det finnes emner som spør om hvilket p2p program du bruker o.l. da burte nesten hele programvare forumet fjernes..

Ja, og jeg har jo ikke stengt tråden har jeg da? Dessuten er de bare tull å si at folk bruker p2p-programmer til stort annet enn piratkopiering. Uansett, dette er feil tråd for å ta opp noe av dette. Noen flere meninger kan tas i Forum-forumet eller i PM eller lignende.

Lenke til kommentar
Hører vel egentlig under her: http://forum.windows.no/index.php?showforum=26

 

eMule, DC++,WinMX og Kazaa Lite funker bra. :thumbup:

Jepp, flyttes. Slike tråder er forresten ganske kraftig i grenseland over hva som tillates og siden dere ikke iallefall hjelper folk sååå mye med piratkopiering så lar vi det gå;)

P2P har vært det heftigste diskusjonstemaet på programmer forumet så hvordan dette har fåregått over lang tid uten at noen moderator har sagt i fra vet ikke jeg hvis du mener det er så i grenseland. Se på programmer.no, en masse info om P2P programmer, guiden min har blitt godkjent og greier. Til slutt i denne saken et par vise ord! P2P programmer er ikke ulovelige, men det er mye av innholdet på dem.

 

Tilbake til topic!

Har laget en liten artikkel om morpheus 4.0 på programmer.no. Les denne hvis du er litt intresert. Guiden bør også leses da de alle fleste BitTorrent og Edonkey2000 klientene står listet opp der(De resterende nettverkene, klientene og hybridene kommer etter hvert). Selv vil jeg anbefale Shareaza(hybrid med BitTorrent, Edonkey200 ,gnutella og Gnutella2), BitSpirit(BitTorrent), eMule LSD(edonkey) og ZDC++(Direct Connect)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...