Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL over strømnettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En fyr som prata med faderen fortalte at det etterhvert ville bli ADSL over strømnettet til en mye billigere penge enn det det blir tilbudt nå. Er det noe sant i dette?

ADSL er en teknologi og det har ingenting med dette og gjøre.

ja, det har hvert prøvd endel med slike ting men jeg tviler på at dette blir noe særlig utover litt prøveprosjekter.

Lenke til kommentar

bkk LEVERER DENNE TEKNOLOGIEN, VED Å BRUKE FIBEROPTIKK gjennom strømnettet/ethernet og inn til en D-link,. det er grunnlag for høyerer hastigheter og større utbyggingsmuligheter... oppringt adsl kobling som går gjennom telefonlinjen er ikke en spesielt god løsning, ogman kan ikke få for.eks 100 mbps gjennom "telefonkontakten"

Lenke til kommentar
Så det er altså mulig at fyren hadde rett? Han sa også at de ville først melke mest mulig ut av bygda før de kom med dette. Kan jeg kalle det internett gjennom fiberopptikk i strømlinja eller noe sånt da?

da kan du kalle det ekte bredbånd, fiberoptisk vil se at dataen gjennomstrømmer linjene i lysets hastighet.. for eks er sånne juksejuletrer med lys på tuppen av greiene i fiberoptikk.. og fiberoptikk er for tiden en av de beste løsnigene og bringer den mest stabile og høyeste hastigheten på dataoverføring.. kan ikke sammlinnes med Adsl gjennom telefinlinjen

Lenke til kommentar
Kan jeg kalle det internett gjennom fiberopptikk i strømlinja eller noe sånt da?

Du må skille på to ting, at man bruker el-linjene som festepunkter for fiberkabel og å bruke strømnettet som "datanett" inn til kunden. Det første har man gjort i mange år mens det siste er mer uvanlig og fortsatt plaget med mange problemer og utfordringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...