Gå til innhold

9600 PRO / XT -valg av produsent

Kisp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Tenkte jeg skulle kjøpe nytt skjermkort til litt over tusenlappen og således ser det ut som det blir et Radeon 9600 PRO eller XT.

Jeg har ikke tenkt å overklokke det eller spille HL2/DOOM3. (Det blir helt ny maskin før den tid.. )

Hva jeg trenger er et relativt stille og kaldt kort da det skal inn i en Dimension 8200. PRO eller XP får prisen avgjøre, uansett så vil det bli bedre enn GF3 som jeg har nå..

Jeg har søkt mye rundt om kring og begynner å gjøre meg mine meninger, men tenkte jeg skulle høre med folket her før jeg bestiller.

Så hvilket kort kan jeg regne som et godt kjøp??

-Kisp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ASUS Radeon 9600XT har en finfin kjøling. (Ser slik ut på bilder ihvertfall).

Jeg venter på et slikt et, retur fra databutikken. :w00t:

Skrevet

"GeCube";"GeXcube Radeon GC-R96XTGU-C3 Xtreme Edition

Minnet er det svakeste punktet til 9600 kortene. Kortet jeg har nevnt er et av veldig få som har litt bedre minne enn de andre. Kan vel kanskje kalle dette og de andre kortene med godt (raskere) minne, for siste generasjon 9600xt

:)

Skrevet

Minnet er det svakeste punktet til 9600 kortene. Kortet jeg har nevnt er et av veldig få som har litt bedre minne enn de andre. Kan vel kanskje kalle dette og de andre kortene med godt (raskere) minne, for siste generasjon 9600xt

Enig med C_f, GeXCube kortet tør jeg påstå har det beste/dyreste minnet i blant 9600Pro korta, hadde et slikt før jeg gikk til anskaffelse av et Sapphire 9600 XT, og opplevde en ytelsesøkning på bare noen stusselige prosent. :mad:

En annen genial ting med GeXCube kortet var kjøleløsningen på GPU/Ram, ingen problemer med litt overklokking der i gården nei... ;) Ble derimot meget skuffet da jeg fikk se kjølingen på Sapphire-kortet, samme lille vifta som på Sapphire 9000Pro, om det sier noen noe?

Min anbefaling er å ligge unna Sapphire, om du ikke har en sinnsyk VGA-kjøler liggende fra før som du kan ettermontere, eller du ikke har noen planer om å klokke litt...

Skrevet

Jeg forstår det som om dette kortet har bra minne til å være et Radeon 9600 pro kort:

Sapphire Atlantis Radeon 9600 PRO 128MB Fireblade Edition

Det skal garantert kunne klokkes til 330Mhz, kan kanskje klokkes til noe i nærheten av 9600XT-ytelser?

Er det verdt prisen, eller er det andre kort til denne prisen som gir mer for pengene?

Har noen erfaringer med dette, bør det få erstatte GeForce 2Ti-kortet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...