Gå til innhold

Temperatur og rar lyd


kvamzi

Anbefalte innlegg

Kjører følgende oppsett i et Lepont SF2013 kabinett uten noen aktive kabinett vifter:

  • AMD Athlon 64 3200+ m/Zalman CNPS7000ACU
  • Asus K8V Deluxe
  • Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM
  • Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256M DDR
  • Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB S-ATA
  • Enermax Strømforsyning ATX 431W

Idle temp på CPU ligger på 40-43C, ved load 50 - 62C. Jeg synes dette er mye. Har tenkt å skifte ut medfølgende goop m/Artic Silver for å se om det hjelper. Kjøleren er ganske tung og jeg før faktisk til å bevege den noen millimeter etter at den er fastgjort(!). Jeg bruker den medfølgende viftestyringen og rpm ligger på 1900. Noen som har noen meninger rundt tempen?

 

Har ikke prøvd Cool 'n Quiet enda, er det tøft?

 

Tempen på skjermkortet ligger på 60C + :wow: Er det normalt? Har sett i forum at det er flere som har denne tempen på dette skjermkortet.

 

Det andre temaet er rare lavfrekvente lyder, vet ikke hvor de genereres, men for meg så høres du ut som hovedkortet :roll: , men mest sansynlig en av viftene. Dette er lyder som kommer og går. Jeg fikk faktisk generert lyden en gang ved å rulle på musens rulleknapp. Den høres også godt ved kjøring av PCMark.

Noen som vet hva dette kommer av?

 

Ellers så kan jeg anbefale dette oppsettet, veldig stabilt og god ytelse :yes: Men jeg møtte faktisk sette AGP Aparture Size ned til 128 fra 256 for å få kjørt Operation Flashpoint :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, har nesten identisk oppsett som deg, med unntak av skjermkort (HiS Radeon 9800Pro IceQ), disker (2*160GB SATA) og kabinett/PSU (Antec Sonata m. 380W).

 

Har altså samme kjøler og prosessor, og jeg har påført Arctic Silver 5 mellom disse. Idle-temp ligger på ca. 30 grader C, temp. under load opp mot 37 grader C. Kabinettet har en stk. stor vifte (12mm antar jeg). Kjører også CPU-vifta på rundt 1900 rpm (1917 for å være pinlig korrekt).

 

Når du ikke har Boxed-vifta kan du ikke kjøre vanlig Cool'n'Quiet, men må bruke ASUS' Q-fan-løsning slik jeg har forstått det. Har enda ikke rukket å teste ut dette selv.

Lenke til kommentar

Ups :roll:

 

Takk for opplysningene, de er iallefall en god pekepinn :)

 

Jeg får prøve å fjerne goopen og klisse på Artic Silver istedenfor. Mulig jeg var litt kjapp med å føre på den goopen som er der nå...

 

Jeg har også tenkt på å kjøre igang noen av viftene i kabinettet, men de brummer litt i meste laget. Har tenkt på å få i viftestyring for disse.

Lenke til kommentar

Hei, har nesten samme oppsette som dere har. (unntak av skjemkort, Wildcat VP880 pro og XMS ram)

 

Lurte på hvordan du fikk klokka CPUen til 2.2 ghz! Får ikke klokka min mer en 2.13, øker FSBen på bios til 213, får ikke økt den mer, da vil ikke maskinen starte.

 

Help me!

 

Håper det går greit, det er ikke meningen å stjele posten din kvamzi...

Lenke til kommentar

kvamzi ! At du ikke har noen kabinettvifter er nok årsaken .

Sammenlikne med puretamil blir litt galt .

Med sitt antec sonata har han to 120mm vifter , en foran og

en bak som drar en kjøligere luftstrøm over cpu areaet .

 

Når du har load på ditt system klarer ikke kabinettet å kvitte seg med den oppsamlede varmluften , derfor stiger cpu tempen ytterligere mere da den fortsetter å bli "avkjølt" med skikkelig lunken luft .

 

Sett inn kabinettvifter ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...