Gå til innhold

'Prisras på LCD til sommeren'


Anbefalte innlegg

http://www.digi.no/php/art.php?id=101076

 

digi er ikke så tøffe som it avisen:

 

Prisene på LCD-skjermer forventes derfor å stige i tiden framover, i hvert fall i USA. Dette skyldes at det tar noe tid før prisendringer for et ”råvareprodukt” som LCD-paneler forplanter seg til et sluttprodukt som LCD-skjermer. Derfor ventes ikke prisene på LCD-skjermer å begynne å synke før i andre halvdel av 2004.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
at prisene faller med 50% tviler jeg meget sterkt på...

 

Tror heller det er større sjanse for hvithai i Oslofjorden, at solen sluker melkeveien, at enden kjøper seg LCD eller at alle playboy damene holder surprise-party for meg på bursdagen min.

 

Alle disse hendelsene vil garantert ikke skje i løpet av sommern.

At det ikke skjer på et par mnd er jeg vel enig i, men ha i bakhue hva som skjedde med CRT skjermer på ganske kort tid. Jeg betalte 6500 for min 19" (riktignok for 4 år siden), men hva koster en 19" CRT nå? Vekslepenger!

Lenke til kommentar

@ ronndi

 

Hey, kunne du ikke bare skrevet det der i første innlegg da? :)

 

Det med at paneler til laptopper er billigere kommer av en noe skjev fordeling i leveranseavtalene som gjør at mesteparten av panelene som er produsert idag går til bærbare maskiner. Det er da ikke grådighet eller markedsmakt som fører til et kunstig høyt nivå i prisene, men en faktisk underproduksjon i forhold til etterspørsel.

 

Du har helt rett i at dette kommer til å bedre seg nå når de nye produksjonslinjene etter hvert blir ferdige, men jeg synes du har et litt optimistisk tidsperspektiv.

 

Jeg stiller meg tvilende til at prisene på gode 17" kommer til å ligge såpass lavt enda, da det er 17" som er standard enda. I tråd med markedsutviklingen tipper jeg det er en drøyt halvår til vi ser at 19" tar over i konumdelen med ferdigmaskiner, og da først tror jeg vi ser en markant nedgang i pris ut over det som er vanlig i forhold til devaluering av ny-teknologisk verdi

 

Men det er lov å håpe ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...