Gå til innhold

9600xt eller 9800 pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo!!

Jeg sitter med et Hightech 9600 xt 256 MB kort, og lurer på om 9800 pro 128MB kort er bedre? Eller må man da evt opp til 256MB på pro kortet også? Det er jo selvsagt mye dyrere. Har noen ellers hørt om dette hightech kortet?

Håper noen kan hjelpe meg?

Mvh Jan.

9800pro er bedre enn 9600xt, uansett. 9600xt med

 

256 Mb minne er bortkastet trenger ikke mer enn 128, hvis man ikke skal kjøre høye oppløsninger med aa og af og det klarer ikke et 9600-gpu i den grad at 128 Mb blir brukt opp.

 

Minnemodulene som blir brukt på kort med mye minne har ofte dårligere specs, og klokker dermed dårligere. Hvis man ser på minnet ser på at det står perioden på dem, er bare dele 1 på dette og man får hvilken maksimal frekvens produsenten av dem har laget de for.

 

men 9600 er ikke noe dårlig kort, bare ikke så bra som 9800 :love:

Lenke til kommentar

Hallo igjen.

Takker forsvar. Blir nok å forsøke få tak i et 9800. Har dere noen billige forslag?

Syntes dette 9600 kortet støyer, vet dere om noen mindre støyende bra kort? Bruker shuttle maskin så lyden blir høy, og en evt ny kortplass trang. Vet ikke om dere har erfaring med evt dette problemet?

Håper igjen på gode svar da.

 

På forhånd tusen takk til dere der ute.

Mvh Jan. :thumbs:

Lenke til kommentar
det diskuteres faktisk i om lite kortene er basert på 9700 pro kjerner så altfor sikker på det bør du ikke være. Er ikke veldig oppdatert på akkuratt dette men vet flere her på dette forumet er.

Dette er bullshit og det vet du selv også hvis du tenker deg om.

 

Helt greit at kortprodusenter kan lage mange merkelige benevnelser (XT, SE osv.) på kort for å narre folk til å kjøpe dem, men at de direkte ljuger på spesifikasjonene på et kort... nei den må du lenger ut på landet med.

Lenke til kommentar
Okej vilket skjermkort er best. Asus Radeon 9600 xt eller Saphire 9800 pro?

Sapphire 9800 Pro :w00t:

er det noe du sier pga du har saphire. eller er d noe du vet :p

eller er det noe han sier fordi det er det trådstarter spørr om!?

Haha. :laugh: Jeg sier det uavhengig av merke og personlige eiendeler ja, svarer jo bare på det han spør om. Vil du påstå at Asus 9600xt er bedre enn sapphire 9800pro?

Lenke til kommentar

jeg har sapphire radeon 9800pro og er veldig fornøyd med dette. Eneste som jeg synes er litt dårlig er viften på 9800pro. Spill som er relativt lite krevende til grafikk, f.eks CS; her får jeg fps-dropp 1 gang i uka ca.. ellers er det topp.

 

Men det spørs jo litt hva du skal bruke kortet til. Skal du spille hl2 og andre fremtidige spill, så er 9800pro bedre enn 9600xt.

Lenke til kommentar

d e nokk fremtidens spill eg tenker på... har nå skaffet meg jobb :thumbs: så sparingen begynner. kansje d har komt någe nytt til den tid?

 

edit:

Sapphire 9800 Pro :woot:

såg feil quote. Har nå lest minst 20 tester og alt viser at saphire roxxor assen t asus 9600 xt så eg skylle ein unskyldning for den teite komentaren

Endret av tep0sen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...