Børge Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 Hei, Jeg stoler ikke helt på innstillingsmulighetene i bios for mitt soltek HK. Der kan jeg sette agp hastigheten til 66MHz, men bil gjerne måle dette fra windows. Håper derfor noen kan fortelle meg hvilket program som kan lese AGP hastigheten i windows. Børge
sedsberg Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 (endret) (Sisoft Sandra kan dette.) <-- feil. Dæven! Du har rett jo. Kan ikke lese av dette i min versjon heller. Står bare at AGP-multipl. er satt til 1/2 x. Noe som ikke stemmer. Da hadde AGP-hastigheten min vært over 83MHz. Kanskje Aida (eller hva det nå heter) kan lese av dette. Endret 7. mars 2004 av sedsberg
Børge Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Skrevet 7. mars 2004 Tja, ikke min versjon. Ser under PCI, AGP information men det eneste som står der er at kortet støtter 66MHZ
Børge Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Skrevet 8. mars 2004 (endret) Edit: Tror jeg har løst gåten Endret 8. mars 2004 av Børge
TaZ Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 (Sisoft Sandra kan dette.) <-- feil. Dæven! Du har rett jo. Kan ikke lese av dette i min versjon heller. Står bare at AGP-multipl. er satt til 1/2 x. Noe som ikke stemmer. Da hadde AGP-hastigheten min vært over 83MHz. Kanskje Aida (eller hva det nå heter) kan lese av dette. Det er 1x eller 2x ikke 1/2x Som du sikkert vet så finnes det 1x 2x 4x og 8x AGP kort. Hadde der ver 1/2x så hadde den hvert 33MHz ikke 83MHz.. Men jeg forstår ikke hvorfor Børge ikke stoler på det som står i bios..Er jo standar hastighet for AGP.. TaZ
Børge Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Skrevet 8. mars 2004 Taz: Når jeg klokker og setter FSB på for eksempel 200MHz får jeg artifacts, men maskinen er ellers Prime95 stabil. (Dette indikerer at CPU har nok volt og stabil i seg selv) Tydelig at skjermkortet ikke holder seg på 66MHz selv om jeg har huket av for dette i bios. Derfor trenger jeg å verfisere eller avkrefte denne teorien :-) Kan hende jeg er helt på jordet, men men
sedsberg Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Det er 1x eller 2x ikke 1/2x Som du sikkert vet så finnes det 1x 2x 4x og 8x AGP kort. Hadde der ver 1/2x så hadde den hvert 33MHz ikke 83MHz.. Nei, det er ikke 1x eller 2x AGP. Kjører faktisk 4x AGP. Derfor kan det ikke være det. Men programmet antar at jeg kjører standard hastighet på FSB'n. (133MHz) og 133MHz delt på 2 er 66MHz. Samme som AGP-bussen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå