Gå til innhold

Måle AGP hastighet i windows

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg stoler ikke helt på innstillingsmulighetene i bios for mitt soltek HK. Der kan jeg sette agp hastigheten til 66MHz, men bil gjerne måle dette fra windows.

Håper derfor noen kan fortelle meg hvilket program som kan lese AGP hastigheten i windows.

Børge

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

(Sisoft Sandra kan dette.) <-- feil.

Dæven! Du har rett jo. Kan ikke lese av dette i min versjon heller. Står bare at AGP-multipl. er satt til 1/2 x. Noe som ikke stemmer. Da hadde AGP-hastigheten min vært over 83MHz.

Kanskje Aida (eller hva det nå heter) kan lese av dette.

Endret av sedsberg
Skrevet
(Sisoft Sandra kan dette.) <-- feil.

Dæven! Du har rett jo. Kan ikke lese av dette i min versjon heller. Står bare at AGP-multipl. er satt til 1/2 x. Noe som ikke stemmer. Da hadde AGP-hastigheten min vært over 83MHz.

Kanskje Aida (eller hva det nå heter) kan lese av dette.

Det er 1x eller 2x ikke 1/2x ;)

Som du sikkert vet så finnes det 1x 2x 4x og 8x AGP kort.

Hadde der ver 1/2x så hadde den hvert 33MHz ikke 83MHz..

Men jeg forstår ikke hvorfor Børge ikke stoler på det som står i bios..Er jo standar hastighet for AGP..

TaZ

Skrevet

Taz: Når jeg klokker og setter FSB på for eksempel 200MHz får jeg artifacts, men maskinen er ellers Prime95 stabil. (Dette indikerer at CPU har nok volt og stabil i seg selv) Tydelig at skjermkortet ikke holder seg på 66MHz selv om jeg har huket av for dette i bios. Derfor trenger jeg å verfisere eller avkrefte denne teorien :-) Kan hende jeg er helt på jordet, men men

Skrevet

Det er 1x eller 2x ikke 1/2x ;)

Som du sikkert vet så finnes det 1x 2x 4x og 8x AGP kort.

Hadde der ver 1/2x så hadde den hvert 33MHz ikke 83MHz..

Nei, det er ikke 1x eller 2x AGP. Kjører faktisk 4x AGP. Derfor kan det ikke være det. Men programmet antar at jeg kjører standard hastighet på FSB'n. (133MHz) og 133MHz delt på 2 er 66MHz. Samme som AGP-bussen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...