Gå til innhold

a64 ram innstillinger, opptimalisere?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Da sitter jeg med min nye A64 XP3200+ cpu samt et Gigabyte K8VNXP kort.

Kjøpte ny ram også, OCZ 512MB EL Platinum Edition PC-3200 DDR 512 (2-2-3-5)

 

I bios får jeg opp uttalige innstillinger for ram timmings endrer jeg på dem da får jeg ikke postet, noen her som kan si meg hva talla er for noe i bios? Manualen er jo heller tynn på dette området. Var inni manualen istad, begynte å svette fant ikke noe advanced(standard) innstillinger for minne, måtte jo trykke ctrl+F1 for å få dem opp :roll: .

 

Noen som kan mer enn meg om dette?

 

Til opplysningen fikk jeg 1500 poeng i 3dmark03 , uklokket alt sammen, et gammelt Ti4200 kort. (kommer nytt snart)

 

_

Thorsan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo begynne med de 4 første innstillingene i bios som har med minnet å gjøre sett disse på 2-3-11-3 og prøv med det, etter det jeg har testet med mine ocz brikker er det denne innstillingen som gir best utbytte av rammen .

Dette er de 4 første innstillingene etter at du har valgt manuell istendenfor auto på minneinnstillingene.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Snekkern takk for, den men de 4 fire første kan ikke stilles slik, herregud det er jo så mange innstillingene moro :D

 

Slik ser det ut hos meg, hvem av disse mente du jeg skulle stille på?

 

CAS = 2

TRC = 11

TRFC = 15

TRCD = 3

TRRD = 2

TRAS = 6

TRP = 3

TWR = 3

TWTR = 2

TRWT = 3

TREF = 2*3120

 

Det som er kjipt er at jeg må ut med cmos batteriet hvergang jeg gjør noe galt, savner nf7 kortet som lot en trykke insert under reboot for å resete cmos.

 

_

Lenke til kommentar
Det som er kjipt er at jeg må ut med cmos batteriet hvergang jeg gjør noe galt, savner nf7 kortet som lot en trykke insert under reboot for å resete cmos.

Sikker på at det ikke er en jumper på hovedkortet som resetter cmos? Er det på de fleste hovedkort av nyere dato :)

Lenke til kommentar
Det som er kjipt er at jeg må ut med cmos batteriet hvergang jeg gjør noe galt, savner nf7 kortet som lot en trykke insert under reboot for å resete cmos.

Sikker på at det ikke er en jumper på hovedkortet som resetter cmos? Er det på de fleste hovedkort av nyere dato :)

jumper er ikke der...

 

Synes det virka litt rart jeg også, men altså det er jo en knapp på batteriet trenger ikke ta den helt ut. :yes:

Lenke til kommentar

Stemmer det er ikke en jumper , men de kortene der er bare å trykke på resetknappen på maskinen så kommer det tilbake det gjør mitt.

 

OK, trodde det var et nForce 3 du hadde det har bare disse.

Cas . 2

TRCD. 3

TRAS. 11

TRP 3

TREF 2 x 3120

 

de verdiene er de som gir best ytelse hos meg.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Stemmer det er ikke en jumper , men de kortene der er bare å trykke på resetknappen på maskinen så kommer det tilbake det gjør mitt.

 

OK, trodde det var et nForce 3 du hadde det har bare disse.

Cas . 2

TRCD. 3

TRAS. 11

TRP 3

TREF 2 x 3120

 

de verdiene er de som gir best ytelse hos meg.

Takker,

 

ikke no nforce her nei, men det ser ut som om jeg er på riktig vei, eneste forskjellen er den du har på 11, får prøve å måle litt...

 

_

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...