Gå til innhold

Siemens ST60 vs. Sony Ericsson T630


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mobilen er overlegen når d kommer til kamera, minne, og hastighet.

 

treghet er noke av det verste som går an på en mobil, og der er t610 grusom. st60 er bedre men ikke god den heller.

 

av erfaring med st55 så ville eg heller hatt t630.

 

men ville seff ventet på t650 viss eg skulle hatt ny mobil nå.

 

minus med st60: utnytter ikkje fargane i menyen, kjedelig. små taster. kan ikkje laste ned ringetoner og bilder med wap, må lastes over med e-post over gprs (STRESS!), ikkje IR, ikkje blåtann.

 

minus med t630: lite minne, treg, kamera.

 

hør på en med erfaring: kjøp SE

Lenke til kommentar
Vel ble visst litt surrete i hode nå etter å ha hørt at SE T630 er best, og at ST60 er best :dontgetit: Hehe

 

Men hva er IR? Og hva kan jeg bruke bluetooth til?

Hei, siden ingen har svart deg: ir (IrDA) er forkortelse av ordet infrarød. Det forteller altså at mobilen har en "port" for å sende og motta over trådløs, infrarød overføring. De ir-mottakerne som sitter i mobiler er dog av en type med meget kort rekkevidde, så man må som oftest ganske nære for å kunne benytte det, det er ikke som på fjernkontrollen til tv'en.

 

Bluetooth er for å si det enkelt en nyere versjon av ir. Trådløs overføring, men med litt bedre hastighet og endel bedre rekkevidde. Har lest her at folk har hatt bluetooth-kontakt med pc'en sin opptil 3 etasjer unna, men i utgangspunktet er vel 10 meter den angitte rekkevidden for BT. Bluetooth gir deg bare tilkoblingen til andre Bluetooth enheter, og så er det opptil mobilen din, eller evt. programmer på pc eller andre enheter hva du faktisk kan bruke det til. Mange her har styrt f.eks. Winamp på pc'en sin via en mobil med bluetooth. Jeg har et Sony videokamera med bluetooth, og kan med det koble til pc og laste opp bilder på nett osv helt uten bruk av noe annet enn kameraet.

 

Håper dette oppklarer litt!

Lenke til kommentar
HAr prøvd St60 og kamerafunksjonen er utrolig dårlig! det hakker når du beveger kameraet

Da hadde du nattfunksjonen på, så at det hakker da er ikke så veldig rart.

 

ST60 har et av de beste kameraene på markedet, bildene lagres lynkjapt, man slipper å vente lenge slik som på andre mobiler.

 

Packard Bell: klarer du å vente et par måneder vil jeg anbefale deg å vente på Siemens CX65. Da får du bedre og større display, infrarød, 11MB minne, video-funksjon, MIDP2.0-java og GPRS klasse 10 (de 3 siste tingene får du på ST60 også, men CX65 knuser den lett likevel).

Lenke til kommentar
Vel ble visst litt surrete i hode nå etter å ha hørt at SE T630 er best, og at ST60 er best :dontgetit: Hehe

 

Men hva er IR? Og hva kan jeg bruke bluetooth til?

Hei, siden ingen har svart deg: ir (IrDA) er forkortelse av ordet infrarød. Det forteller altså at mobilen har en "port" for å sende og motta over trådløs, infrarød overføring. De ir-mottakerne som sitter i mobiler er dog av en type med meget kort rekkevidde, så man må som oftest ganske nære for å kunne benytte det, det er ikke som på fjernkontrollen til tv'en.

 

Bluetooth er for å si det enkelt en nyere versjon av ir. Trådløs overføring, men med litt bedre hastighet og endel bedre rekkevidde. Har lest her at folk har hatt bluetooth-kontakt med pc'en sin opptil 3 etasjer unna, men i utgangspunktet er vel 10 meter den angitte rekkevidden for BT. Bluetooth gir deg bare tilkoblingen til andre Bluetooth enheter, og så er det opptil mobilen din, eller evt. programmer på pc eller andre enheter hva du faktisk kan bruke det til. Mange her har styrt f.eks. Winamp på pc'en sin via en mobil med bluetooth. Jeg har et Sony videokamera med bluetooth, og kan med det koble til pc og laste opp bilder på nett osv helt uten bruk av noe annet enn kameraet.

 

Håper dette oppklarer litt!

Tusen takk for alle svarene :yes:

 

Men siden du anbefaler Siemens CX65, hva vil da prisen være på denne?

 

I tilfelle jeg ombestemmer meg til et kajpt kjøp av enten SE T630 og Siemens ST60, lurte jeg på om det er noen flere erfaringer eller kommentarer angående disse :)

 

Kom gjerne med masse nyttig info og erfaringer som er sanne, og ikke for å være i mot SE eller Siemens ;) Hehe

Lenke til kommentar

Jeg har hatt T610 og har nå for øyeblikket ST60.

Kameraet og skjermen på ST60 er blant de beste på markedet idag og samtidig som var blitt nevnt tidligere; har ST60 bra prossessor som gjør at lagring av et bildet går på et blunk! "Layouten" på ST60 er hvit og kjedelig. På t610(sikkert t630 og) kan du velge mellom mange forskjellige layouter og fargene blir utnyttet bra.

Batterilevetiden på ST60 er rett å slett elendig, eller 140 timer standby. T610 hadde no ca 300 timer så...

ST60 har verken IR(Infrarød) eller BT(Bluetooth), men det savner jeg ikke no særlig. Men selfølgeli det er bare meg, en gutt som meg på 16 år trenger ikke det.

Men det er jo opp dine behov...:)

Er du en "business"-mann som vil ta med deg en del av kontoret i lomma så velgt T630 -

Vil du ha det litt moro med både bra kamera,grei videofunskjon og super skjerm så velg ST60.

 

Men hadde jeg vært deg nå så hadde jeg venta litt. Kjøp eventuelt en samsung x100, bare for å ha en mobil og så i april/mai kjøp Siemens cx65. Det hadde jeg gjort=)

Lenke til kommentar

Men den såkalte "c-klassen" til Siemens er jo ikke av det mest populære i forhold til "s-klassen", men som det ser ut nå så er CX65 bedre enn "s-klassene"?

 

Er det noe i det hele tatt som er bedre på ST60 enn CX65? Eller er absolutt alt bedre på CX65 i forhlod til ST60? Og da mener jeg utstyr og funksjoner o.l. også :yes:

 

Takker for svar :yes:

Lenke til kommentar

Packard Bell: nei, C-klassen er nok overlegent populær S-klassen ;)

 

ST60 er på en måte ingen S-klasse mobil, den burde hett noe annet mener nå jeg. MT60 f.eks...

 

Neste onsdag får vi endelig se S65, da blir det andre boller og man får en mobil som er overlegen CX65 på enkelte områder ;)

Lenke til kommentar

Ja men det spørs jo selvfølgelig hvor mye S65 vil koste da ;)

 

Har tenkt å bruke MAX 3000,- og helst rundt 2500,-

 

Men da ser det muligens ut som om valget mitt blir ST60, hvis jeg ikke kan vente på CX65...

 

Men har det ikke kommet bilder eller offisiell info + pris angående S65 enda?

Lenke til kommentar

S65 blir nok noe bedre ennn cx65.. Håper at den får et godt tastatur for guds skyld! D har siemens slitt litt med :p

 

Blir nok sikkert bra mobil hvis softwaren og tastaturet er i orden...

Håper d klaffer for siemens ;) Savner en mobil fra siemens som jeg virkelig liker (som har "alt", og i et godt design..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...