Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg kunnet ta meg råd til det. Endelig har Den kommet. Det Aller Helligste. Endelig!

 

The C++ Programming Language, Special Edition -- Bjarne Stroustrup. Hardcover. Rykende fersk. Litt over 1000 sider varm og deilig C++. Nam! :D

 

 

 

Måtte bare få uttrykt litt glede til folk som skjønner hva jeg snakker om :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

648,- ga jeg, bestilte via Norli.

 

Anbefaler Effective C++ av Scott Meyers

Har ikke fått lest More Effective C++ og Effective STL enda, men jeg har hørt at de også er bra.

 

Og det jeg har lest av TC++PL så langt (fram til side 115, men jeg leste veldig fort igjennom de første sidene) har vært ganske interessant og bra.

Lenke til kommentar
648,- ga jeg, bestilte via Norli.

 

Anbefaler Effective C++ av Scott Meyers

Har ikke fått lest More Effective C++ og Effective STL enda, men jeg har hørt at de også er bra.

 

Og det jeg har lest av TC++PL så langt (fram til side 115, men jeg leste veldig fort igjennom de første sidene) har vært ganske interessant og bra.

finner den ikke hos norli jeg :dontgetit:

har du en direkte url? ^^

Lenke til kommentar
648,- ga jeg, bestilte via Norli.

Måtte bestille den, de hadde den ikke.

 

Var på Tanum i Oslo for ikke så lenge siden, der hadde de TC++PL 3rd ed. Praktisk talt det samme, men Special Edition har bl.a. tykk perm.

 

Jeg anbefaler ikke TC++PL som "lær deg C++"-bok, med mindre du har noe programmeringsbakgrunn. Siden du har lest noen tutorials kan det hende at du kan tilstrekkelig. Den eneste måten å finne det ut på er vel å prøve; du bør nok lese TC++PL før eller siden uansett :)

Lenke til kommentar

har en del erfaring med forskjellige skriptspråk. lagde hauger med mircskript før høhø :p

begynte med et pakkesystem i bash en gang (noe liknendes slackware sitt), og noen flere bashskript.

java har jeg også tittet på (javaprogramming for dummies ;)), men det er så umotiverende å lage appleter :thumbdown:

 

Får se om jeg klarer å hoste opp penger til en skikkerlig c++ bok om ikke så altfor lenge ;)

Lenke til kommentar

Teach Yourself C++ in 21 days er tilgjengelig på google, og Thinking in C++ 1 & 2 er tilgjengelig fra mindview.net

 

Den første er litt utdatert, men forklarer det meste på en enkel og grei måte, så det er lett å lære. Thinking in C++ er tyngre, men informasjonen er ikke utdatert. Thinking in C++ er dessuten grundigere.

 

EDIT: Du altså ikke bruke penger på å komme ordentlig i gang med C++

Endret av Myubi
Lenke til kommentar
Teach Yourself C++ in 21 days er tilgjengelig på google, og Thinking in C++ 1 & 2 er tilgjengelig fra mindview.net

 

Den første er litt utdatert, men forklarer det meste på en enkel og grei måte, så det er lett å lære. Thinking in C++ er tyngre, men informasjonen er ikke utdatert. Thinking in C++ er dessuten grundigere.

 

EDIT: Du altså ikke bruke penger på å komme ordentlig i gang med C++

takk for flotte tips!

har ikke noe imot å kjøpe en bok, eneste er at skolen må prioriteres frem til sommerferien.

 

er thinking c++ 2 fortsettelse av 1, eller en "oppdatert version?"

Lenke til kommentar

Alle bøkene som er nevnt over er selvfølgelig også mulig å bestille fra Amazon. "The C++ Programming Language: Special Edition" kan du f.eks. få for drøye 400,- inkl. frakt. Men det er viktig å handle fra den amerikanske butikken, da det engelske pundet står ganske sterkt mot den norske krona for tiden (selv om jeg ikke har sjekka prisen på på amazon.co.uk).

 

Personlig bestiller jeg alle mine bøker fra USA. Mye billgere! For dere som er redd for moms/toll o.l. kan jeg fortelle at det ikke er moms på bøker i Norge. Så hvis du bestiller kun bøker betaler du kun for selve boka og frakten som er $4,45 pr. bok fra Amazon, USA.

 

Edit: noen linker:

 

The C++ Programming Language (Special 3rd Edition)

Effective C++: 50 Specific Ways to Improve Your Programs and Design (2nd Edition)

More Effective C++: 35 New Ways to Improve Your Programs and Designs

Effective STL: 50 Specific Ways to Improve Your Use of the Standard Template Library

Exceptional C++: 47 Engineering Puzzles, Programming Problems, and Solutions

More Exceptional C++

Modern C++ Design: Generic Programming and Design Patterns Applied

Design Patterns

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

Hvis du vil lære deg et språk på 21 minutter anbefaler jeg.. Uhm, HTML.

 

Og du bruker strengt tatt ikke mer enn 21 minutter på å komme i gang. "Problemet" er at C++ er et veldig stort og ekstensivt språk, så du bruker lang tid på å bli ferdig (selv om man strengt tatt aldri er utlært).

Lenke til kommentar
er det visaplikt hos amazon?

Visaplikt?

 

Man må betale med f.eks. visa, mastercard o.l. Det vil med andre ord si forskuddsbetaling.

det jeg tenkte på ja, kredittkort. har bare vanlig bankkort, da jeg ikke har inntekt, men thinking in c++ så veldig bra ut, så det blir nok ingen amozonkjøp med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...