Bluebeans Skrevet 4. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Har starta på en liten slags FAQ til cs. De skal være informerende om temaer som er diskutert mye. Alt er skrevet for 1.6 men noe funker kanskje i 1.5 også Ting som garantert kommer opp: Hvor man skal starte Noobservere FPS Boter Fragmovie Dedikerte servere HLTV Mange av guidene er ting jeg har skrevet før Oppdateres hele tida. Vis du har en guide så setter jeg pris på vis du gidder og sende den med PM, for ordens skyld. Kommer da til og skrive hvem som har sendt meg den . Dette er pga orden. Hvor skal man starte Det aller første du må gjøre er å laste ned Steam. Det er et program som holder orden på Half life modifikasjonene. Steam i seg selv er helt gratis, men du trenger en Half Life cd-key. Den får du kjøpt i de fleste seriøse spillforhandlere til en billig penge. Rundt 100,- . Etter innstalasjonen må du lage en konto. Logg inn og du er snart klar til og spille. Første gang du skal spille et spill må du oppgi CD-key'en din. Den skal skrives inn slik: XXXX-XXXXX-XXXX. Start counter strike, gå på options og velg alt som det passer deg. Da burde du kunne starte å spille. Vis du noen gang skulle ha behov for å bytte CD-key så må du registrere en egen konto. Noobservere De første dagene kan det være greit med en liten motstand, til dette kan man spille mot boter eller på såkalte noobservere. UK2 har en del "nybegynnerservere": 213.232.110.21:27045 // UK2.NET 114 BEGINNERS ONLY Maps10 213.232.110.21:27035 // UK2.NET 113 BEGINNERS ONLY Maps10 213.232.110.21:27025 // UK2.NET 112 BEGINNERS ONLY Maps5 213.232.110.21:27015 // UK2.NET 111 BEGINNERS ONLY Maps5 213.232.110.20:27045 // UK2.NET 104 BEGINNERS ONLY Militia 213.232.110.20:27035 // UK2.NET 103 BEGINNERS ONLY Italt 213.232.110.20:27025 // UK2.NET 102 BEGINNERS ONLY Dust 213.232.110.20:27015 // UK2.NET 101 BEGINNERS ONLY Dust 213.232.110.19:27045 // UK2.NET 094 BEGINNERS ONLY Militia 213.232.110.19:27035 // UK2.NET 093 BEGINNERS ONLY Italy 213.232.110.19:27025 // UK2.NET 092 BEGINNERS ONLY Inferno 213.232.110.19:27015 // UK2.NET 091 BEGINNERS ONLY Dust Boter Boter er vel en slags type roboter Å spille mot boter er en fin måte å øve seg på. Kanskje man ikke blir bedre taktisk men aim'en blir bedre. Filene du trengerDet er ingen instalasjons fil. Ekstrakter derfor alle filene til cstrike. For å kjøre kommandoer kan du enten bruke console eller så trykker du H for en meny ingame. Vil du se kommandoene åpner du fila zbot_command.txt i wordpad. -Angående waypoints: Botscriptet har ikke samme system som Podbot har. Altså med masse waypointsfiler i podbot mappa. Første gang du spiller et map med boter må botene lære seg mapet. 1. Start serveren med mapet du vil ha 2. Skriv bot_add 3. Da ville det komme en uutholdelig lagg! 4. Det kommer etterhvert en slags statusbar. 5. Når den er ferdig så startes serveren på nytt 6. Da kan botene mapet. Da er det bare og adde botene. Scriptet funker også på dedikerte servere. Dette var kortversjonen. Lang versjon her. HLTV HLTV Lyst til og recorde en pcw eller at du eier vennene dine? Bruk HLTV. Men ikke bruk det på public servere, det er lite populært hos admins. 1. Last ned dedikert server moden. (Games--> Dedicated server) 2. Start en dedikert cs server så det lages en mappe. (Dedicated Server-->Cstrike) Ikke lag denne mappa selv. 3. Stopp serveren 4. I "dedicated server" mappa ligger den 1 fil som heter hltv.exe, start den. 5. Da kommer det opp et vindu som ligner på en slags konsoll. 6. Finn fram server ip og pw til den serveren du skal recorde. 7. Skriv "serverpassword <passord>" F.eks: serverpassword warpw 8. Skriv "connect ip + port" F.eks: connect 123.46.215.31:27015 9. Da skal det komme build server eller noe sånt 10. Når det slutter og komme meldinger skriver du: record navnpådemo 11. Da vil ALT som skjer på mapet bli recorda 12. Når du ikke vil ha med mer skriver du: stop 13. Gå til Dedicated server-->Cstrke, der skal det ligge en fil som heter navnpådemo_og_masse_tegn 14. Bytt navn på den til noe kortere 15. Kopier den til Counter Strike-->cstrike 16. Åpne cs og skriv: playdemo navnpådemo 17. Enjoy Fragmovie -Skrevet av zalo Ta opp demo CS console: 'record demonavn' (som jeg sa, likegyldig) Spille av demo (obligatorisk) CS console: 'viewdemo demonavn' / 'playdemo demonavn' Gjøre om til bilder (obligatorisk) CS console: 'startmovie demonavn FPS' (FPS byttes ut med antall fps, anbefaler 30) Gjøre om til film I videomatch åpner du programmet, i programmet skal det være en mulighet for å importere bilder (så vidt jeg husker) så kan du velge et bilde fra cstrike-mappen din, eller eventuelt merke alle. Men regner med hvis du velger et, vil du få spørsmål om du vil importere hele "rangen". Annet Alt står i riktig rekkefølge. Først recorder du, stoppes ved enten disconnect/avslutt eller 'stop' i console. Demoen må spilles av for at den skal gjøres om til bilder, derfor skriver du først i console en av kommandoene over (viewdemo/playdemo). Når demoen starter bruker du kommandoen over (startmovie) for å gjøre om til bilder. Du starter selvfølgelig der du vil og stopper der du vil. Merk: Jeg har satt ' på hver side av en kommando, de skal du ikke ha med. Demonavn må byttes ut med det navnet du ønsker, og det navnet du brukte når du recordet. Du kan også angi en hastighet for avspillingen og bildene. Tror 1 er normal hastighet, og jo høyere tall jo fortere. Eksempel: 'playdemo demonavn 2' 'viewdemo demonavn 2' Nå husker jeg ikke helt hvordan viewdemo var i kontrollen, eventuelt hvordan man fikk den fram. Er en stund siden jeg har brukt viewdemo. Dedikert server Kort innføring i hvordan man setter opp en egen server. Den funker til LAN og som regel public. 1. Åpne steam og gå på games --> Dedicated server. Vis du ikke har den fra før så laster du den ned. 2. Fyll inn ca dette: Game: Counter Strike Servername: <Valgfritt> Map: Byttes seinere Network: Internet vis den skal være public, lan sier seg selv Max Players: Antall slots, valgfritt UDP Port: 27015 Rcon password: <Valgfritt> Kryss av for Secure 3. Start server, dette kan ta litt tid.. 4. Nå åpnes det et lite vindu, dette må aldri lukkes. Har kan du skifte det meste unntatt antall slots. Prøv deg fra her. 5. For å kjøre kommandoer når du er på serveren gjør du slikt: rcon_password dittrconpw // Dette gjør at du logger på serveren, skrives i console mens du er på serveren Når du skal kjøre en kommando skriver du: rcon <kommando> // F.eks. "rcon sv_restart 1" PS! Når du skal gi ip'en til vennene dine så ikke gi dem ipen som står i dedikert server vinduet, men den som man finner her. Når du skal stoppe serveren lukker du vinduet. Endret 23. september 2004 av niXon^^ Siter Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 5. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2004 Etter innstalasjonen må du lage en konto. Logg inn og du er snart klar til og spille. Første gang du skal spille et spill må du oppgi CD-key'en din. Den skal skrives inn slik: XXXX-XXXXX-XXXX. Start counter strike, gå på options og velg alt som det passer deg. Da burde du kunne starte å spille. Vis du noen gang skulle ha behov for å bytte CD-key så må du registrere en egen konto. hmm, stemmer dette helt da? steam har jo for ikke lenge siden fått en stor oppgradering. det fungerer litt anderledes nå enn det gjorde tidligere. Siter Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2004 Etter innstalasjonen må du lage en konto. Logg inn og du er snart klar til og spille. Første gang du skal spille et spill må du oppgi CD-key'en din. Den skal skrives inn slik: XXXX-XXXXX-XXXX. Start counter strike, gå på options og velg alt som det passer deg. Da burde du kunne starte å spille. Vis du noen gang skulle ha behov for å bytte CD-key så må du registrere en egen konto. hmm, stemmer dette helt da? steam har jo for ikke lenge siden fått en stor oppgradering. det fungerer litt anderledes nå enn det gjorde tidligere. Den delen er noe jeg skrev for ganske lenge siden for noen folk. Fint vis du kan redifinere Siter Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 5. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2004 Veldig fin guide Garbion Siter Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 6. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2004 Garbion: Redifinere? Siter Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 6. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2004 Det stusset jeg også litt på. "Redefinere", kanskje? Siter Lenke til kommentar
TST Skrevet 6. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2004 Ærlig talt, dere skjønte at han mente redefinere. Ikke nødvendig å lage oppstyr rundt det. Redefiner heller den ukorrekte delen for Garbion, slik at guiden kan oppdateres. Siter Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 6. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2004 Ærlig talt, dere skjønte at han mente redefinere. Ikke nødvendig å lage oppstyr rundt det. Redefiner heller den ukorrekte delen for Garbion, slik at guiden kan oppdateres. Beklager, det var litt ironisk ment fra min side. Jeg vil gjerne vite hva dere mener med redefinere. Bruker det uttrykket svært sjelden. Siter Lenke til kommentar
TST Skrevet 7. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2004 Ærlig talt, dere skjønte at han mente redefinere. Ikke nødvendig å lage oppstyr rundt det. Redefiner heller den ukorrekte delen for Garbion, slik at guiden kan oppdateres. Beklager, det var litt ironisk ment fra min side. Jeg vil gjerne vite hva dere mener med redefinere. Bruker det uttrykket svært sjelden. definere -- ~e´re v2 (lat. 'avgrense', av de- og finire 'slutte') forklare, presisere betydningen av et ord, innholdet av et begrep slik at det ikke kan blandes sammen med andre; avgrense hvordan vil du d- begrepet 'demokrati'? / adj i pf pt: ha klart definerte arbeidsoppgaver. Kort fortalt: Kan du forklare hvordan installasjonen / Steam fungerer etter oppgraderingen, slik at Garbion kan oppdatere guiden? Når det er gjort er det fint hvis dere sier fra til meg i PM, så jeg kan slette disse svært unødvendige postene. Siter Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Starter med v1.2 snart, forslag til ting jeg kan skrive om? Siter Lenke til kommentar
DevN Skrevet 9. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Starter med v1.2 snart, forslag til ting jeg kan skrive om? 1. Hvor kul jeg er. 2. Hvorfor jeg spiller så lite CS for tiden. 3. Skins og alt sånt til Steam. 4. Ekstra's til CS (models, b-scripts og sånt noe. Hvordan man mekker sitt eget b-script f.eks.) 5. Tips til practice. Vet ikke helt hva du har skrevet om nå i alt dette, men men... Btw, nei, jeg har alt jeg trenger til CS, og kan forholdsvis lage et lite b-script (bruker ikke sånt selv). Men tenkte det kunne komme til nytte for noen andre. Tips til practice kan jo være noe for meg, men da må det væra en metode som man raskt blir god på. Altså jeg har ikke tid til å practice så mye. Siter Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Starter med v1.2 snart, forslag til ting jeg kan skrive om? 3. Skins og alt sånt til Steam. 5. Tips til practice. Ikke umulig de 2 nei Siter Lenke til kommentar
DevN Skrevet 9. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Starter med v1.2 snart, forslag til ting jeg kan skrive om? 3. Skins og alt sånt til Steam. 5. Tips til practice. Ikke umulig de 2 nei Du bør klare 1 også... Jeg tror ikke den er så vanskelig å få til... Hva med b-scripts og sånt? Har du tatt det eller skal du ikke ta det? Siter Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Starter med v1.2 snart, forslag til ting jeg kan skrive om? 3. Skins og alt sånt til Steam. 5. Tips til practice. Ikke umulig de 2 nei Du bør klare 1 også... Jeg tror ikke den er så vanskelig å få til... Hva med b-scripts og sånt? Har du tatt det eller skal du ikke ta det? Gidder ikke b-scripts, muligens models.. Selv om det er ganske enkelt og finne ut av selv Siter Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 Hva med å ta med forskjellige uttrykk? Hva er "public"? Server åpen for alle? AWM, hva er det? Har faktisk fått med meg at AWP er den one-shot-SYKE rifla Hvordan lager man script? Når jeg er ferdig å kjøpe våpen, er alle long gone Da blir det som oftest autobuy, men da får jeg ikke de fete riflene (Krieg ellerno?) Gjerne ta med oversikt over alle våpnene Siter Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 v1.2 er oppe, er dedikert server delen som er lagt til. Siter Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 Hva er "public"? Server åpen for alle? PUBLIC??? Vet du hva public er på norsk? Kan du norsk? Siter Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 10. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 Hva er "public"? Server åpen for alle? PUBLIC??? Vet du hva public er på norsk? Kan du norsk? Hva var egentlig vitsen med å plukke på han? Jeg mener, ikke alle er like godt etablerte i alt. Om du kom inn på et mongolsk fridans forum, og noen snakket om en snabelfizz, hadde du visst hva det var? HÆ? KAN DU IKKE MONGOLSK? HÆ? Siter Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 Hva er "public"? Server åpen for alle? PUBLIC??? Vet du hva public er på norsk? Kan du norsk? Hva var egentlig vitsen med å plukke på han? Jeg mener, ikke alle er like godt etablerte i alt. Om du kom inn på et mongolsk fridans forum, og noen snakket om en snabelfizz, hadde du visst hva det var? HÆ? KAN DU IKKE MONGOLSK? HÆ? Unnskyld meg da, men sier seg vel egentlig selv at en public server er offentlig spilling. Siter Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2004 Hva er "public"? Server åpen for alle? PUBLIC??? Vet du hva public er på norsk? Kan du norsk? Hva var egentlig vitsen med å plukke på han? Jeg mener, ikke alle er like godt etablerte i alt. Om du kom inn på et mongolsk fridans forum, og noen snakket om en snabelfizz, hadde du visst hva det var? HÆ? KAN DU IKKE MONGOLSK? HÆ? Syntes du er usaklig nå.. Public er et basic engelsk ord som jeg lærte i 4. klasse. Alle veit at det betyr offentlig, og da burde det ringe en bjelle. Det er en liiiiten forskjell på basic engelsk og mongolsk, men jaja.. du må gjerne kverulere for min del. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.