Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg detter ut


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat fått adsl fra nextgentel (Delta 2000/640) med netopia router. . Og har kjøpt 3Com officeconnect 802.11g Trådløs router og 3 com officeconnect 11g usb-adapter til min bærbare pc med windows xp home.

Har konfigurert og kommet på nett og alt ser ut til å fungere utmerket .. bortsett fra at jeg plutselig "faller" av nettet .

Signalstyrken er ikke av den beste men har ca 20Mbps i gjennomsnitt .. Noen ganger mere andre ganger litt mindre.

Går jeg inn i DC++ eller prøver å laste ned en stor fil fra nettet så "ramler" jeg av med en gang .. så går det 3-4 sekunder så er jeg på igjen

Jeg har installert nyeste firmwaren og nyeste driver til usb adapteren uten bedring.

 

Noen som har vært borti tilsvarende? Er det linja mi som suger eller er det 3com utstyret?

 

mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde samme problemet etter at jeg oppdaterte fra Windows 2k til XP. Problemet forsvant etter at jeg la inn Service Pack 2 (beta).

Så SP2 bør fikse problemet?

 

Og jeg som har irritert meg over MSI trådløskortet/Linksys aksesspunktet mitt og kranglet (les: diskutert) med leverandør av begge...

Lenke til kommentar

Jeg blir fullstending gal .. Lagt inn Sp2 nå ... ingen vesentlige bedringer.

Virker som at routern eller nettverkskortet eller windowsen går fullstendig bananas når linja blir "varm"

 

Har prøvd å lasta ned nyeste driveren til usb-kortet men blir alltid kasta av alt fra etter 700kb til 6000 kb (fila er 9000 kb stor ca)

 

det som er så snodig er at 5-6 sek etter bruddet er jeg på nett igjen

Hadde jeg ikke hatt msn oppe så hadde jeg vel neppe merka at jeg var kasta av engang.

 

Hastigheten jeg får når jeg kjører linjetest er tett oppunder 2mbit

 

 

:angry:

Lenke til kommentar

Gå og si til naboen at han skal gi F... i å bruke den trådløse telefonen når du laster ned =P

Har trådløst selv og det er en D-link 614, best i test på mange sider (ikke at dette er er grunnen til at jeg har denne enheten). Men makan til møkka sak har jeg aldri vært borti. Alle feila er tilfeldige og er umulige å fremprovosere. På sitt verste kan det trådløse nettverket gå opp og ned en gang i minuttet i ett døgn. En i statene med litt for mye penger driver og tester alt av trådløse routere som ser interessane ut. Han har nå 7 routere i skapet og alle sammen har en eller annen irreterende feil. Dlink 624 tok f.eks kvelden etter han kjørte den såkalte targa3 testen på den. Skal egentligt bare resette en "dårlig" router med å sende noen merkelige TCP pakker, men 624 sa bare god natt og router ikke lenger noen ting. Fantastisk. Han har bestillt en linksys nå (tror jeg) som visstnok har firmware som ble gitt ut med GPL lisens. Det er ett prosjekt på sourceforge en plass. Slipper ihvertfall en av de forbanna ching chong firmware'ene. Får se om den funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...