Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilgang til egen router


Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å komme meg inn på router'en min, men vet ikke hvilken adresse den har. Jeg forsøkte det som stod i "gateway" på nettverkskortet mitt, men ingenting skjedde. Noen som vet hvordan man finner det ut? Tror den syke isp'en min har passordbeskyttet greia, men foreløpig har jeg ikke klart å komme innpå den en gang. Det står "Airspan" på router'en, og det er liksom informasjonen jeg har om dingsen. Trenger å se om jeg kan komme innpå den, eller om jeg må mase på isp for passord eller åpning av porter.

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg trodde man kunne bruke web for å konfigurere alle routere, jeg vet ikke noe mer om den, fikk ikke noen dokumentasjon eller informasjon om den overhodet, og isp likestiller tydeligvis mail fra kunder med spam, så der har jeg ikke fått noen respons.

 

Og jeg forsøkte tracert, det kom opp en drøss med ip adresser og jeg forsøkte de fem som lå "nærmest", men ingenting skjedde. Jeg kjører en annen router også, hvis det har noe å si, men den har jeg kontroll på og ikke dukket den opp når jeg kjørte tracert heller. Og så lenge begge er i bruk regner jeg med at man kan ha tilgang til begge også. Var visst ikke så enkelt det her?

Jeg gikk også ut fra at tallet som står i "gateway" var ip'en på router'en, men det skjer i hvert fall ingenting når jeg forsøker det. Hvis ingen her har peiling, må jeg vel forsøke den diabolske isp'en min nok en gang... de tror visst det er kjempeskummelt å la brukerne få tilgang til sine egne routere, saklige som de er. Det er jo latterlig at de skal lage problemer ut av alt mulig, enkelte isp'er strekker seg tydeligvis svært langt for å unngå å hjelpe. Jaja.

Hohoho, joda, jeg har INO.. merkelig nok har jeg ikke sett en fornøyd INO-kunde her, bare kunder som hater selskapet. Men det er jo ganske fantastisk å ha en "kundeservice" som så godt som aldri svarer på noe som helst, uansett hva du spør om. Bør i hvert fall gi meg bra grunnlag for å bryte kontrakten, å konsekvent ignorere alle henvendelser om hjelp kan neppe defineres som "kundeservice".

 

Jeg kan faktisk få BKK her nå, og NextGenTel, og flere andre tilbud, men jeg har lang linjeavstand til sentralen, nesten seks kilometer. Siden jeg er under kontrakt med INO, skal jeg snakke med en av dem på telefon først (ikke via kundeservice), en prosess som startet i går. De portene skal åpnes, eller så kan INO glemme å binde meg til kontrakten. De har også hatt sykt mye nedetid (de påstår oppetiden er på over 99%, en latterlig påstand, den er langt under det, i hvert fall hvor jeg bor). Hvis portene åpnes er jeg egentlig fornøyd, farten har begynt å bli ganske bra, utrolig nok, og jeg vil respektere kontrakten hvis det ordnes. Jeg er ikke ute etter å lure meg ut av kontrakten, men hvis de skal plassere meg på en linje som knapt kan brukes til noe, og holder på sånn som de gjør, kan de ryke. Jeg har fått litt assistanse av folk på BKK, som jo eier INO, og jeg kan ennå ikke få meg til å tro at dette ikke blir ordnet.. men med INO vet man jo aldri. Vel, kommer til å gjøre det jeg kan for å få ordnet dette, så ser man hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...