Gå til innhold

CG CineFX og Parhelia.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurer på hvorfor spillutviklere gidder ikke å putte i CG funksjoner...

Se Matrox sine funksjoner som kunne blitt utnyttet:

 

Matrox funksjoner

 

NVIDIA lagde CG motoren, håpet spillutviklere skulle utnytte dem.

CG er i virkelighet meget kraftig motor til å rendre ting, selv om de ikke følger Microsoft sin Dx9 krav.

 

Eller gidder M$ ikke å utnytte funksjoner i kortene som nvidia og matrox prøver å gi oss forbrukere glede?

 

:realmad:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Lurer på hvorfor spillutviklere gidder ikke å putte i CG funksjoner...

Se Matrox sine funksjoner som kunne blitt utnyttet:

 

Matrox funksjoner

 

NVIDIA lagde CG motoren, håpet spillutviklere skulle utnytte dem.

CG er i virkelighet meget kraftig motor til å rendre ting, selv om de ikke følger Microsoft sin Dx9 krav.

 

Eller gidder M$ ikke å utnytte funksjoner i kortene som nvidia og matrox prøver å gi oss forbrukere glede?

 

:realmad:

Cg er jo bare ett framework for å lage dx9 shadere da.

Skrevet

Nvidias Cg er en high level shader language verktøy. Nå som MS har sin egen DX9 HLSL er ute så har ikke Cg som er kun optimalisert for nVidia hardware mye hensik, men det er spill ute som har benyttet Cg, som Gunmetal og TR:AoD.

Parhelia er ikke veldig feature rikt, det støtter ikke engang PS1.4 (DX8.1).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...