Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

 

har fått i oppgave å "rydde opp" i et 1400 linjers program. nesten hele programmet ligger i én klasse, og det er dette jeg skal gjøre noe med. programmet er en kabal-variant som heter "spider", og bruker to kortstokker.

 

det jeg har tenkt meg så langt er å ha en klasse for "game" , en for "tableau", en for "pile", en for card" og en for rules. på denne måten vil man kunne gjennbruke koden i f eks rules til andre kabal-varianter som f eks klondike.

 

ellers må jeg si at jeg er mildest talt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å konvertere dette til et "objekt-basert" spill, så hvis noen kunne kommet med noen tips til fremgangsmåte, eller har noen kommentarer til det jeg har tenkt så langt, hadde det vært kjempefint!

 

mvh

christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...