Gå til innhold

Tidenes beste film?


ooddbb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akira er en kjempeflott film, The Matrix hadde ikke eksistert uten den.

 

American History X og Snatch er også meget gode filmer.

 

edit: Ringenes Herre-serien er jo utrolig bra også, men får desverre ikke min stemme som beste film(er).

Endret av Hazikaze
Lenke til kommentar

Men, husk: At du liker "the matrix" er ingen god grunn for at du skal like Blade Runner. De kan ikke sammenlignes. Det er ingen "dritkule skytescener" i Blade Runner, snarere tvert imot. Det er litt som dataspillet "Thief": Det mest interessant skjer mellom actionen og "i skyggen" liksom.. Sorry, prøvde å være morsom/dyp, men det fungerte ikke.

 

PS: Det er to utgaver tilgjengelig av Blade Runner. Originalen og Directors Cut. De inneholder noen _STORE_ forskjeller. Hele historien blir snudd på hodet via et par enkle scener. Noen foretrekker originalen (tror jeg ikke finnes på DVD) andre foretrekker Directors Cut. Tror uansett du ikke vil bli skuffet.

 

Harrison Ford og Rutger Hauer i deres største roller. Tidenes showdown på film. :D

Lenke til kommentar

Syns det var merkelig at ingen gjennkjennte eller nevnte 2001: A Space Odyssey. Vet ikke om det er den beste jeg har sett, men det er ihverfall min favorittfilm

 

Så det var mye snakk om Blade Runner også. Så absolutt en av de beste. Roy Batty er kanskje den beste "skurken" i noen film.:yes: Må nesten få med til å se Director's Cut.

 

 

Så vanskelig å velge ... Jeg lager en liste I stedet.

 

Apocalypse Now!

The Fellowship of The Ring (Bare fordi det er LOTR. Hadde jeg ikke lest boka, vill den ikke stått her)

The Usual Suspects (Spacey er min favoritt)

 

Stopper jeg ikke her, blir listen aldri ferdig.

 

Jeg kunne nevnt mange, mange flere. Filmer som Shindler's List er jo knallbra, men mangler stemningen for å komme på topp til meg.

Lenke til kommentar
Syns det var merkelig at ingen gjennkjennte eller nevnte 2001: A Space Odyssey. Vet ikke om det er den beste jeg har sett, men det er ihverfall min favorittfilm

Den havner ikke akkurat på topp 10 hos meg, men det er ikke langt unna. Knakende bra saker.

 

Gårsdagens gjensyn bekreftet dette. Fantastisk film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...