Gå til innhold

NetCom SMS - 69 øre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HÆ? Har det ikke alltid vært sånn? Jeg har Youngtalk, og sendte en melding for seks dager siden, og da husker jeg at jeg sjekket saldoen. 199,31 igjen. Hmm, rart. Jeg har alltid betalt 69 øre for SMS, jeg. Ihvertfall et år.

 

Og når ble YoungTalk et kontantkort? Det har vært 69 øre/sms på Talk abonnementene i lang, lang tid.

Lenke til kommentar
HÆ? Har det ikke alltid vært sånn? Jeg har Youngtalk, og sendte en melding for seks dager siden, og da husker jeg at jeg sjekket saldoen. 199,31 igjen. Hmm, rart. Jeg har alltid betalt 69 øre for SMS, jeg. Ihvertfall et år.

 

Og når ble YoungTalk et kontantkort? Det har vært 69 øre/sms på Talk abonnementene i lang, lang tid.

Vel, det er jo det siste opplegget i rekken som faller under "prepay" sjangeren da. ;) Men kanskje justeringen bare gjaldt for mthr_kontant og netcom kontant.

Lenke til kommentar

youngTALK, smallTALK, TALK og activeTALK har hatt 0,69 en god stund. Det nye er at NetCom satte ned prisen på kontantaboene fra 1,00 til 0,79.

 

Når Telenor Mobil diltet etter, satte NetCom prisen ytterligere ned til 0,69 (dvs 0,31 på få dager) prisreduksjonen totalt fra mars er jo da på 31%, og da går det jo rette veien...

 

Nå gjelder det bare å se om Telenor Mobil følger etter igjen

Lenke til kommentar
youngTALK, smallTALK, TALK og activeTALK har hatt 0,69 en god stund. Det nye er at NetCom satte ned prisen på kontantaboene fra 1,00 til 0,79.

 

Når Telenor Mobil diltet etter, satte NetCom prisen ytterligere ned til 0,69 (dvs 0,31 på få dager) prisreduksjonen totalt fra mars er jo da på 31%, og da går det jo rette veien...

 

Nå gjelder det bare å se om Telenor Mobil følger etter igjen

Tvilsomt. Telenor har gjort slik at prisen på sms blir 69 øre kun viss du ader med Mobilhandel. Lader du på "vanlig" måte, er prisen 79 øre. Så det vil, dessverre, sikkert Telenor bruke som unnskyldning. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Når Telenor Mobil diltet etter, satte NetCom prisen ytterligere ned til 0,69 (dvs 0,31 på få dager) prisreduksjonen totalt fra mars er jo da på 31%, og da går det jo rette veien...

 

Nå gjelder det bare å se om Telenor Mobil følger etter igjen

Diltet etter... :roll: Etter det jeg kan se så lanserte begge denne prisen samme dag. (1. mars)

Lenke til kommentar

For den som har kontantkort og bruker det, så betyr prisnedgangen fra 1 krone til 69 øre ganske mye. Om man kun bruker det til å sende SMS med, så får man:

 

550 kr kort: 797 SMS mot 550 tidligere (+247)

250 kr kort: 362 SMS mot 250 tidligere (+112)

150 kr kort: 217 SMS mot 150 tidligere (+67)

 

I tillegg kommer alle mulige gratis tjenester man kan benytte seg av, som 30 gratis sms pr mnd fra Djuice, 30(?) på mother.no osv osv osv.

 

Det som blir spennende å se nå er om kontantkortpriskrigen vil flytte seg over på prisen pr. ringeminutt. Det er jo egentlig ingen grunn til at de som faktisk betaler regningen på forhånd (og så slipper jo operatørene tap på regninger - ganske mange som driter i mobilregningene sine), og samtidig sparer operatørene for store summer i kundeservice, administrasjon osv, skal betale 3, 4.. ja opptil 5 ganger så mye som de som får tilsendt en faktura. En god pris på ringeminutter for kontantkort burde vært mer i nærheten av abonnementsprisene... 1 kr pr min er en grei pris.

Lenke til kommentar

det er 100 gratis sms med djuice oxo er det 30 gratis sms fra nettet for alle tnm kunder... :green:

 

 

kjempe flott at netcom har satt ned prisen med 10 øre... da kan kanskje alle dere kontant brukere spare litt mer peng.. så dere ik blir så fort tom på kortet... NOOOOT.... :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...