Gå til innhold

"Beste" linux versjon


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på hva folk liker best av linux versjoner. Selv kjører jeg Mandrak 9.2, men har sett at mange bruker SuSE og fedora.. Hva er best til en 392mhz P II 128mb ram 30gb harddisk.. (Mandrake går veldig tregt)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For tiden kjører jeg Linux 2.6.3. Utfordringen ligger i å finne den distroen, eller innpakningen om du vil, som passer best for deg. Dog er det svært få distroer som kommer med Linux 2.6.3, pga at den er såpass ny. Selv tror jeg at Fedora ville være et godt valg. Mandrake har jeg ikke prøvd de siste årene, men jeg tror du vil trives bedre med yum enn med yast. (Pakkesystemene til Fedora og SuSE).

Lenke til kommentar
Tror jeg vil prøve SuSE, men de har jo ikke noen isofiler man kan brenne på CD!!!

http://www.linuxiso.org :omg:

Nei SuSE gir ikke ut ISO-filer men har en veldig kjekk FTP-installering som tar mye kortere tid enn å laste ned alle pakkene til ISO-filer.

 

Se SuSE 9.0 guiden øverst på forumet! Er du blind?

 

Grunnen til at Mandrake går seint er ikke Mandrake i seg selv, men hvilket desktop environment du bruker. KDE vil gå seint på den maskinen du har. Kanskje du skal se på Fluxbox?

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...