Gå til innhold

direktx 9 problem..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mit system :

Motherboard: Biostar K7 M7VIT Grand

Club3d Radeon 9600 med 256 mb ram og støtter direktx 9!!!

256 MB PC3200 ram (kjøper snart 512 mere).

AMD XP barton 2500+@2ghz

Jeg forstår det bare ikke.. den installerer direktx 9 men jeg er litt i tvil om den overhodet blir installert, fordi den kan ikke kjøre spill med direktx 9...

PC'en restarter av seg selv når spillet begynner å loade... :thumbdown:

Jeg har nettop fått nyt grafikkort : Club3d Radeon 9600 med 256 mb ram :thumbup: , men jeg vet ikke om min eldgammle samsung syncmaster 500s klarer det...

Skjermen klarer en opløsning på 1280 gange 1024 så det er ikke opløsningen jeg skal skifte, jeg kjører den på 1024 gange 768...

hmmm hva er problemet..

Har også et lite bonus spørsmål: jeg scorer bare 8300 point's på 3dMark 01.. Burde jeg ikke score mer, selv om jeg bare har 256 MB ram ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det kortet der er et 9600 non pro 256 mb, altså non-pro med treg ran, du burde heller kjøpt 9600pro 128mb, da ville du scoret mye høyere. du kan forsøke å sette ned til 4xagp for å se om det fixen loading-problemet ditt......... 256mb er for mye ram, ingen spill som krever så mye, rask 128mb er bedre en trag 256mb.....

Skrevet
nei, det kortet der er et 9600 non pro 256 mb, altså non-pro med treg ran, du burde heller kjøpt 9600pro 128mb, da ville du scoret mye høyere. du kan forsøke å sette ned til 4xagp for å se om det fixen loading-problemet ditt......... 256mb er for mye ram, ingen spill som krever så mye, rask 128mb er bedre en trag 256mb.....

Ja vet det, men er det ikke en måte å ovreklokke ram'en på 3d kortet på???

Og det der med "OMGJØR DITT ATI RADEON 9600/9600PRO TIL ATI RADEON 9600XT" som står i forumet, kan det la seg gjøre??

Og er det ikke litt risikabelt?

Skrevet (endret)

neida, det er ikke farlig, bare sjekk om kortet tåler 9600xt mhz på gpu og ram

og husk å ta backup av orginal bios, i tilfelle det ikke funker

ps: rage 3d tweack er bra til å overklokke

pss: huska du å avinstallere gamle drivere eller formatere hele haugen?

Endret av Spirre
Skrevet
neida, det er ikke farlig, bare sjekk om kortet tåler 9600xt mhz på gpu og ram

og husk å ta backup av orginal bios, i tilfelle det ikke funker

ps rage 3d tweack er bra til å overklokke

ok..

men trenger litt mere hjelp til dette..

Hvor i bios eller andre steder i pc'en finner jeg ut av om kortet tåler 9600xt og om kortet tåler: Core : 500 mhz og Memory 300 mhz??

hvordan tar jeg backup av biosen??

Og jeg finner ikke ut av hvordan jeg overklokker grafikkortet... (tror det er noe galt med biosen fordi den mangler mange options som den skulle hat)..

Skrevet
Jeg forstår det bare ikke.. den installerer direktx 9 men jeg er litt i tvil om den overhodet blir installert, fordi den kan ikke kjøre spill med direktx 9...

PC'en restarter av seg selv når spillet begynner å loade... :thumbdown:

Hadde samme poblemet med mitt Radeon 9600 XT 256MB kort.

Slett alt som heter directx i alle mapper som finnes på maskina, og legg in directx på nytt. Det funka hos meg.. :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...