Gå til innhold

Jens Of Sweden(JOS) MP300


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en MP-300 fra JOS.

Er det noen som har rukket å teste denne, eller har andre bemerkninger å komme med?

Har den f.eks så lang batterilevetid som oppgitt(26 timer)?

Det eneste negative må vel være prisen. Spilleren med 512mB koster 2995,- på Komplett.no, å da er det jo tross alt "bare" 500 kr opp til en Ipod 20gB.

Men jeg liker JOS/flash bedre siden lagringskapasitet og maks spilletid stemmer noe bedre overens.

Skjønner ikke vitsen med 20gB og 4-6 timer spilletid!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva vil det si at den har FM-sender? hvilket bruksområde har det? en form for WalkieTalkie-funksjon, eller mulighet for å sende sitt eget talk-show til naboer?

Det er vel sånn at den kan sende ut musikken den spiller i FM-signaler. Altså hvis du sitter i bilen så kan du få mp3-spilleren til å sende ut musikken mens bilradioen tar imot signalene. Da får du trådløs overføring av musikk mellom bilradio og mp3-spiller. Meget kjekt.

 

Apple har en lignende løsning på deresI-pod.

 

Det skal nevnes at hvis du bruker dette så er bryter du i teorien den norske kringkastingsloven. Altså, du har ikke lov til å sende FM-signaler uten lisens.

 

Men jeg tviler på at man kommer i en knipe hvis du bruker FM-funskjonen ettersom den sikkert har en begrenset rekkevidde.

Lenke til kommentar

FM-sender vil si at spilleren kan sende FM-bølger. Det er radiobølger.

 

Med JOS mp300 kan du altså spille spillerens innhold trådløst (via radiobølger altså) på en radio i nærheten (antar 5-10 meter). Du må selvsagt stille inn radio på riktig frekvens. Hvis feks p3 sender på samme frekvens vil du oppleve støy på signalet. Mulig at det blir/er ulovlig å bruke FM-sender i Norge, søk om info om du bryr deg. :ermm:

 

 

Har frestn bestilt en mp300 selv, fra techline.no. God pris og god service foreløpig. Det virker som om butikken er en seriøs og god aktør med ambisjoner om ekspansjon gjennom kunnskap, pris og service. Har ikke fått spilleren enda, men kommer kanskje en "brukertest" el.l når jeg har koset meg med den en stund :love:

Lenke til kommentar

Jeg har litt erfaring med mp-300, men jeg har jo ikke noe erfaring med andre mp3 spillere. Så har jo derfor desverre ingen sammenligningsgrunnlag.

Men klipper ut noe jeg skrev her om dagen:

 

"Vil vel egentlig bare anbefale Jos mp-300. Synes den er helt kurrant. Synes den så litt stor ut på bildet, men er egentlig helt passe. Bra lyd, og den innebygde micen synes jeg fungerer veldig bra. Følger med to oppladbare aa-batterier og lader nå i introduksjonsfasen. spilletiden skal være på 26timer (2300mAh), men tiden blir selvfølgelig redusert siden batteritiden blir målt i ren spilletid. Altså ikke med bytting av sanger, fikling og lys osv.

Den har også line-inn, med mp3-komprimering. Noe som jeg forøvrig ikke har prøvd ut.

Og så har den innebygget fm-sender, slik at den kan sende ut på fm frekvensene. Praktisk hvis en er på en hytte, båt eller i bil og bare har en radio og ikke cder tilgjengelig el. Må forøvrig legge til at det er ulovlig å sende til fm-frekvensene i Norge og i de fleste andre europeiske landene.

Mp3 spilleren har selfølgelig også radio, som forøvrig fungerer veldig bra."

 

info: www.jensofsweden.se

 

Det er forøvrig en bra test på 64bits.

http://www.64bits.se/recensioner/mp300/index.php

Endret av Galdermester
Lenke til kommentar

Har spilleren jeg også... Fantastisk...

Den har faktisk ALT!

 

FM-sender aktivers lett fra PC.

 

JOS har nå trukket tilbake spillere med FM-sender fordi det er tvil om dette er lov i Skandinavia... Så hvis noen vurderer den: Løp og kjøp!

Jeg fikk min i dag, og den hadde heldigvis senderen... veldig praktisk....

 

Batterilevetiden virker heller ikke som løgn... er ikke stoppet enda...

 

Fulgte også med 2 oppladbare batteri og lader i pakken min, selv om dette står oppført som ekstrautstyr på www.jensofsweden.com

 

Kjøpte på komplett.no

Lenke til kommentar

Vurderer også sterkt denne spilleren.

Håper de fortsatt er å få tak i MED FM-sender!

 

 

To spørsmål:

1. Har noen prøvd å streame lyd(direkte) fra feks. lydkortet på en bærbar PC, inn i MP-300, og

ut igjen til FM-båndet på en radio? :roll:

Jeg vet jo selvfølgelig at den vil spille mp3-låter lagret i spilleren, men vil den

spille direkte fra lydkortet i en pc og inn på en valgt radiofrekvens?

Litt kjekt og vite, da jeg vil slippe kabler fra min bærbare PC til

stereoanlegg... (bruker dette når jeg lager musikk) :yes:

 

 

2. Følger det med lader og batteri (standard)? Må batteriet tas ut av spilleren

og settes fysisk over i en lader, eller lades den direkte? (obs! ble tre spørsmål det...!)

 

MVH

MusicMaker

Endret av MusicMaker
Lenke til kommentar

Heisann!

Kan egentlig bare svare på ett av spørsmålene,

for har ikke prøvd å streame direkte ifra pcen og til radio.

Så det må nok noen andre svare på.

 

Men det følger med lader og to oppladbare batterier nå i introduksjonsperioden.

Er ikke siker på hvor lenge den varer, men regner med det er en stund til :roll:

Står ikke noe om det på webbshoppene tror jeg, men det følger iallefall med.

Du kan jo feks sende en mail til webbshoppen som du vil kjøpe ifra eller

direkte til [email protected] og høre.

 

Det følger som sagt med to 2300 mAh AA batterier.

Laderen tar kun ett batteri omgangen, og skal bruke ca 3timer på

å lade ett batteri fullt ut.

 

Og ja, du må ta batteriet fysiskt ut av spilleren. Men siden den bruker kun ett batteri

av gangen så kan du alltid ha spilleren spilleklar. Altså du slipper og måtte ha den til ladning :thumbup: Batteritiden er som jeg har nevnt tidligere på ca 26timer.

Jeg har ikke målt selv, men var bla på hyttetur i helgen uten og måtte bytte batteri.

Og da ble den brukt veldig mye (dette sier vel egentlig ikke så mye men.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg har spilleren liggende her på komoden, klar til retur.

 

grunn: Jeg kan ikke fordra den. da snakker jeg mest om navigasjon.

Har en iRiver som jeg tenkte å selge, men det blir det ikke noe av lenger.

 

Positive sider ved MP-300:

FM sender

Batteri + lader. genialt

Trenger ikke egen kabel.

 

Negative sider:

FM sender fungerer ikke med mindre du stapper noe inn i lineout (dog en avkappet jackplugg gjør jobben)

Batteri-lokk kommer til å brekke av en dag.

Navigasjon suger. den er tungvint å bruke.

Dårlig bruk av skjermstørrelse. (et felt på 1x1cm brukes bare til play symbol)

lokk til line in og usb er rimlig skjøre.

 

Hmm, høres kanskje litt anti jos ut, det beklager jeg.

hehe ellers er det en topp fungerende spiller.

Lenke til kommentar

Må nesten svare her :)

 

Hatt mp300 i to dager og er strålende fornøyd!

 

Batterilokk:

Du kommer ikke til å brekke batterilokket, men du kommer heller ikke til å miste det! Synest det er hendig at det sitter fast i spilleren (selv når åpnet), og det var vel ikke vanskelig å åpne? Bare å trekke bort jo!

 

Navigering:

Nå har jeg ikke prøvd mange andre mp3 spillere, men synest navigasjonen var befriende enkel: Trykk en gang for meny, velg så hva du vil gjøre (velge sanger, playlists, equaliser etc). En knapp for inn i mappen, en annen for ut igjen (hendig plassert ved tommel og pekefinger hvis du holder spilleren "rett"). Nå har jeg ikke lært meg alle snarveier enda, men synes navigeringen er bra! Kanskje kan knappene være litt trasige i begynnelsen, men det er allerede (etter to dager) bedre. Generelt liker jeg knappene og plasseringene. Fint er det også med en knapp for musikk/hold/radio.

 

Display:

Enig her. Kunne godt brukt hele lengden på sangnavn eller tekst. Likevel ser jeg dette som et veldig lite problem (har lagt merke til at det ser slik ut, men ikke tenkt at "heisann, dette plager meg")

 

Lokk til line in og usb:

Virker på en måte skjøre, men tror ikke de er det! Har forsøkt å "rive" litt i begge, og de virker faktisk solid festet :] Eneste er at usb lokket sitter litt løst - jeg frykter at det kommer til å åpne seg en dag (det henger dog fortsatt fast på spilleren, så jeg mister det ikke) - dette har imidlertid ikke skjedd enda (dvs på to dager...)

 

Litt positivt om jos:

Lyden er god, og øreproppene bedre enn jeg hadde trodd (så venter litt med å kjøpe nye - men skal kjøpe nye)

Radioen er bra og søker fort, kan tilogmed søke og lagre kanaler automatisk. Lett å ta opp fra radio - med bra kvalitet (litt kjipt at man ikke direkte fra spilleren kan navngi disse filene [de kalles "radio001" osv], men må gjøre det via en pc).

 

Må presisere at jeg ikke har prøvd mange mp3spillere. Har bare vært innom iHP120, iGP100 og ipod - dvs ingen med flash.

Lenke til kommentar
Jeg har spilleren liggende her på komoden, klar til retur.

 

grunn: Jeg kan ikke fordra den. da snakker jeg mest om navigasjon.

Har en iRiver som jeg tenkte å selge, men det blir det ikke noe av lenger.

 

Positive sider ved MP-300:

FM sender

Batteri + lader. genialt

Trenger ikke egen kabel.

 

Negative sider:

FM sender fungerer ikke med mindre du stapper noe inn i lineout (dog en avkappet jackplugg gjør jobben)

Batteri-lokk kommer til å brekke av en dag.

Navigasjon suger. den er tungvint å bruke.

Dårlig bruk av skjermstørrelse. (et felt på 1x1cm brukes bare til play symbol)

lokk til line in og usb er rimlig skjøre.

 

Hmm, høres kanskje litt anti jos ut, det beklager jeg.

hehe ellers er det en topp fungerende spiller.

Du må ha hatt minst 3 i promille når du testet JOSen... (no offence ;) )

 

Hvis du har så mye negativt å si om denne spilleren, kan du jaggu ikke ha testet mange. Dette er helt klart den spilleren på markedet (av de flashbaserte) med flest funksjoner og mest innovativt menysystem. Hvis du syns det er tungvindt kan du ikke ha prøvd mer enn en gang. Om du roter litt rundt finner du fort ut at det finnes hurtigtaster for det meste du vil foreta deg....

Jeg kan innrømme at menysystem generelt kan oppleves individuelt forskjellig, men å totalt slakte det er usaklig.... Tro meg, det er verdt å gi det en ny sjanse!

 

Når det gjelder FM-senderen+jackplugg er ikke dette noe man KAN klage på. Du kan ikke fjerne dørene på en bil fordi om du ikke gidder å åpne å lukke dem hele tiden. Ekstern kabel til antennen er helt nødvendig for at kvaliteten skal bli tilfredsstillende. Og å ha med en liten jackstump er i hvert fall lettere enn en hel tilleggsmodul slik som iPod har f.eks. Du kan også bruke de originale ørepluggene, som har innebygget antenne. Hvis det plager deg at du må ha antenne, kan du godt la være å bruke senderen.... er jo tross alt ikke lovlig :thumbup:

 

Å si at batterilokket KOMMER til å brekke sier vel mer om deg som uansvarlig bruker enn om lokket....

 

Jeg vil helt klart råde deg til å gi spilleren en ny sjanse. Den har alle funksjoner en flashbasert spiller bør ha... I tillegg ser det ut til å bli lite med fm-sendere framover, så det er lite lurt å levere den inn....

 

Egentlig burde jeg vel gi blaffen.... Er fornøyd jeg, så eg. burde jeg vel bare holde kjeft og la deg sitte der å rotne med iRiveren :devil: (spük).... uten at jeg av den grunn har slengt drit om iRiver...

 

Prøv å stå opp med andre foten først i morgen...

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
så, hvilken ville dere valgt (av de som har litt peiling, that is);

 

MP-300

iFP-180T

litt stort sprang i pris mellom disse to.. mp-300 er både bedre og mindre.

 

jeg har JOS mp-110, som jeg er strålende fornøyd med. den er mindre enn mp-300, men mangler noen fancy funksjoner. de har jeg ikke bruk for, så mp-110 passer meg perfekt. hyggelig pris også. 2k hos pc-utstyr, inkl. lader og veske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...