Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er opp til deg selv å finne ut om det går fortere for deg eller ikke. Er det veldig stor pågang i nettverket slik at folk i området ikke får det de betaler for kan det hende at farten blir satt opp for å dekke dette. Det kan da ganske enkelt hende at du får litt ekstra ut av linjen på grunn av dette. Ikke klag, bare vær glad til :D

Lenke til kommentar

Tror nok han siktet til ryktene som sier at Telenor skal doble inn-hastigheten og holde prisen. Både 1/3 og 13/3 har vel blitt nevnt som datoer.......

 

Så lenge Telenor ikke selv har sendt ut noen pressemelding, så tar jeg dette med særdeles stor ro. De gjør ikke noe slikt i det stille, og det blir nok sikkert annonsert en liten stund før det evt. skjer noe.

 

Men det at Telenor bør/må gjøre noe for å gjøre sine abonnementer mere attraktive snart, må man nok ikke være i besittelse av en grønn glasskule for å skjønne. Vil også tro at det er gunstigere for Telenor å tilby bedre kvalitet på de abonnementene som finnes, fremfor å redusere prisen.

Lenke til kommentar

I følge en ADSL selger som ringte meg ford jeg stod på interesseliste så hadde telenor skrudd opp hastigheten med 20% utover det som de solgte.

Altså at det gikk raskere enn 704kbit (den hastigheten du har)

 

Så i realiteten så skulle en da ha 844kbit ved kjøp av 704kbit...

Lenke til kommentar

Da dere sier Telenor og ikke om det gjelder ADSL eller KABEL o.l. så vil jeg bare skyte inn noen her.

 

Avidi lever nå Synkrone linjer til alle som sitter på den nye plattformen (Terayon), det vil komme til alle innen veldig kort tid, men kun Molde kan pr idag.

Lenke til kommentar
Da dere sier Telenor og ikke om det gjelder ADSL eller KABEL o.l. så vil jeg bare skyte inn noen her.

 

Avidi lever nå Synkrone linjer til alle som sitter på den nye plattformen (Terayon), det vil komme til alle innen veldig kort tid, men kun Molde kan pr idag.

Så det er derfor jeg har fått brev om at de skulle sende meg et nytt modem? Høres flott ut :)

Lenke til kommentar
I følge en ADSL selger som ringte meg ford jeg stod på interesseliste så hadde telenor skrudd opp hastigheten med 20% utover det som de solgte.

Altså at det gikk raskere enn 704kbit (den hastigheten du har)

 

Så i realiteten så skulle en da ha 844kbit ved kjøp av 704kbit...

Selgere.... :roll: Det vedkommende refererer til, er mest sannsynlig en korrigering Telenor gjorde for en god tid tilbake. Jeg har hatt Telenor ADSL siden september 2001. Det året ble det en del klager på hastigheten til Telenor kontra konkurrentene, det gikk på at Telenor sine linjer med samme oppgitte hastighet var tregere enn andres. Ble også slått brukbart opp i media. Telenor har en litt annen overføringsprotokoll mellom seg og kunden, som har høyere overhead en det som typisk ellers blir brukt av andre.

 

Mener at hastigheten ble økt høsten 2001 eller våren 2002, uten at den spesifiserte hastigheten ble økt. Altså kun for å justere slik at kundene fikk den effektive hastigheten de mente de skulle få. Slik at f.eks. en 384/128 (som jeg da hadde) linje fikk økt inn hastigheten fra ca. 36Kbyte/sec til rundt 48KByte/sec ved maksimal nedlastning.

 

Dermed kan de nok påstå at de har 20% utover den hastigheten de selger, men det er Telenor sitt syn på det og ikke forbrukerne. "Vi" vil ha den oppgitte hastigheten som effektiv hastighet på PCen, mens Telenor opererte med den som basis-hastighet til modemet, for protokoll overhead ble kalkulert inn. Så i realiteten så hadde man før ca. 590Kbit/sec effektiv på telenor sin 704Kbit/sec linje, nå er det 704 effektivt på en 704.

Lenke til kommentar

Kundeservice er omtrent som å spørre "5 på gaten". Min erfaring er at du må innenfor kundeservice-stengslet for å kunne få vettuge svar... Vær saklig, og legg frem ting slik at de skjønner at du vet hva du snakker om, og at de ikke skjønner hva du snakker om :p Det er ikke alltid enkelt, men hvis de spør om telefonnummeret ditt for å få en teknikker til å kontakte deg tilbake, så er det ett godt tegn :-) Dem har alltid kunne hjelpe bra, i hvertfall på ADSL problemer (som den gangen jeg hadde den unike linjen 704/256....)

 

Edit: Vedkommende du snakket med kan ikke være helt inne i hva dem egentlig driver med, hvis dem skal vente ett par år med endringer så er andelen til Telenor ADSL den delen av kaka som ikke får plass til ett % tall og gjerne omtales som "andre"....

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...