Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan jeg ha en router i en annen router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan jeg ha denne her

selv om jeg har en annen router fra internettleverandøren min fra før av?

Da kan du like gjerne beholde den du har, hvis du fikser routeren du har til brige så kan du bruke 3com-en.

Metoden jeg ga deg skal fungere så du gjør antagelig noe feil.

Hvilken metode?

 

Den jeg har? Jeg har ingen trådløs, det er det jeg skal ha?!?!

Lenke til kommentar
Her har du en hel del aksesspunkter som ikke har innebygde routere.

Men det skal være minst 4 porter switch på den. Det er det ikke.

ISP=Internet Service Provider aka. NextGenTel, Telenor, catch osv...

 

Slik jeg forstår det har du per i dag en router. Du har kanskje internet fra NGT? Du har da 2 valg. Enten kjøpe gateway (router m/aksesspunkt og innebygget switch). Den bør da kunne stilles inn slik at den blir transparent. Kan være litt knot hvis du ikke har gjort det før. Det andre alternativet er å kjøpe en switch og et rent aksesspunkt som jeg linket til tidligere. Da kobler du kabel fra switch til router, og aksesspunkt til switchen. Ikke så mye konfigurering, men mer kabelrot. Begge løsninger fungerer helt ypperlig, så det er bare snakk om hva du selv ønsker.

Lenke til kommentar
Beste er å gjøre som "schmelck" sier...Enkel å grei løsning hvis du allerede har en trådløs ruter. Dessuten er det ikke noe stort problem å ha flere rutere etterhverandre, eneste som "kan" bli ett problem er å åpne porter gjennom begge ruterene.

Hvis jeg ikke misforstår helt, så er det trådløst på utsiden han har. Altså ikke ADSL, SDSL eller lignende. Han har allerede en vanlig router, eller er det bare et modem? Siden han vil ha trådløst internt også, så trenger han et aksesspunkt.

 

magnus85: Mulig gatewayen du har funnet fram har bridgeing funksjon, men fant ikke noe i specen om det. Du vil uansett kunne oppnå det ved koble det slik schmelck sa. Poenget er at da er det ikke skikkelig bridgeing.

Lenke til kommentar
Denne routeren har hvertfall bridgefunksjon, så slipper du knote så mye med kablingen...

Ja men den har bare 54mbit? Altså G, jeg vil helst ha b i tilegg. Sånn som denne har.

Den står det: "Trådløsprotokoll: 802.3,802.3u,802.11g,802.11b"

Datakjedeprotokoll Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

 

Den har begge denne også. Det er forøvrig ikke av erfaring jeg finner fram denne, så jeg går ikke god for at den er bra :)

 

Edit:

802.11g er bakoverkompatibel med 802.11b standarden...så vet du det ;)

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...