Gå til innhold

Spionasje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med pruduktene vi kjøper ifra maerika da?

mener at vi får mais og sånt derifra..

Hva skulle vitsen med å blokkere være hvis vi ikke kjøpte noe derfra allikevel?

Mener du at vi som forbrukere skal boikotte USA produserte varer?

Eller at staten skal gjøre det?

Egentlig kommenterte jeg bare hans argument mot å gjøre det.

 

At vi ikke kan boikotte fordi vi får maisen vår derfra. Var i hvertfall slik jeg opfattet inlegget hans. Men når jeg leser igjennom igjen ser jeg at det kan jo egentlig ha vært en oppfordring til å boikotte mais fra amerika... (Veldig lett å lese det man vil i mange inlegg)

 

Jeg tror egentlig ikke at en boikott ville ført mye godt med seg, men har ikke tenkt igjennom det...

Lenke til kommentar

Vel, nå idag så har faktisk EU satt opp straffetoll på amerikanske produkter. Grunnen er at firma som Microsoft og Boeing får lavere tollskatt (?) som er en skjult form for subsidiering fra statens side. Dette liker ikke EU, så vi straffer ved å sette opp straffetoll osv. Dette vil skade amerikansk økonomi, fordi EU er en viktig eksportregion for USA, så man vil nok se resultater.

 

Men, dette har ingenting med spionasjen å gjøre. Tviler på at noe gjøres med dette, da alle land spionerer slik.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg lurer også på hvem som skal straffe USA i en slik sak.. Noen må da kunne heve seg over verdens største og mektigste... ??

Det skulle jeg like å se. USA's forsvarspolitiske agenda frem til år 2050 går ut på at ingen skal kunne opparbeide like stor militærkapasitet som dem selv. Må være trivelig å være verdens eneste supermakt. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det blir ikke sagt noe mer om dette fordi alle land driver med slik spionasje hele tiden. Hvis man skulle begynne å anklage USA og UK for dette, kommer de bare tilbake og avduker alle de andre landene som gjør dette...

 

Er jo kanskje lurt av USA og UK å avlytte Annan siden sønnen hans jobber for et firma som tok seg av kontrakter med Irak under olje-for-mat programmet, som har vist seg å være en eneste og stor økokrim sak...

 

Korrupsjon har lange armer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...