Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diverse problemer med Audi 80 1987


Sozinho

Anbefalte innlegg

Heisan

 

Har skaffet meg en Audi 80 1987 modell som har litt småtteri som må ordnes...

 

Hadde blitt utrolig glad for litt tips og råd / forslag til hva jeg skal gjøre for å

utbedre / ordne disse tingene:

 

1: Varmeapparat.

 

Uansett hvilken hastighet jeg setter viften i (1-4) så blåste viften på ful hastighet. Setter jeg viften på 4, og skrur ned ned til 2 blåser den "normalt" for trinn 2. Setter jeg den ned til 1 blåser den for full, og setter jeg den opp til 2 igjen blåser den fullt. Må opp til 4 og ned til 2 for at den skal roe seg ned.

Jeg har byttet formotstanden som sitter på toppen av viften uten at dette hjalp noe.

 

2: Gasspedalen

 

Den firkantede "klossen" som man legger beinet på når man skal gi gass ramlet av da jeg dyttet beinet borti den. Det sitter en metall fjær på selve gasspedalen men det ser ut til at det mangler noe på selve "klossen" Noen som har en gasspedal liggende til denne jeg kan få billig ? Og som evt kan forklare meg hvordan den er festet.

 

3: Tåkelys

 

Det sitter to ikke fullt så pene blikkdeksler foran tåkelysene mine. Skrudde disse av og fant ett tåkelys med litt rustfarge på (smittet av fra dekslet) som fungerte, og ett tåkelys uten frontglass som ikke fungerte (har ikke byttet pære enda)

Noen som har ide om hvor jeg kan kjøpe slikt billig ? Er ingen bilhugger i nærheten her så vidt jeg vet...

 

4: Høyttalere

 

Satte inn en cd spiller i bilen istedenfor den flotte Blaupunkt kassett / radioen som satt der fra før (mest pga radioen gikk opp til 104 MHz bare). Fant fort ut at høyttalerne som sitter orginalt ikke var mye å rope hurra for. Noen som har byttet de og vet størrelse på de / hvordan man bytter de ? Fundert litt på om front settet bare er å vippe opp gitteret og så sitter de rett ned i der. Bak settet er jeg litt usikker på. Det sitter to høyttalere i hattehylla og bak hver høyttaler sitter det en diskant i som peker fremover i bilen. Kikket inn under hattehylla fra bagasjerommet og så magnetene til høyttalerne og noe som lignet på et filter festet til disse. Er litt usikker på hva som må til her.. Noen som vet ?

 

5: Audi klistremerke bak

 

Midt bak på koffertlokket sitter det et Audi "klistremerke" som er rimelig sprukket og stygt. Hvordan kan jeg enklest mulig fjerne dette uten å ripe opp lakken ? Varmluftspistol eller hårføner ? Evt noe å vaske vekk med ?

 

På forhånd takk

 

mvh

 

Sozinho

 

 

Edit: Punkt 5 lagt til

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okej, så langt har jeg gjort følgende til punktene:

 

1: Skal på skroten og prøve finne ny bryter

2: Samme som 1.

3: Fant ingen på linkene jeg har fått med bildeler, får se litt rundt.

4: Tror jeg har målt meg frem til at frontsettet er 4". Bekrefte noen ?

 

5: Tok varmluftspistolen på middels varme og varmet opp forsiktig over merket og brukte et trumfkort til forsiktig å dra klistremerket av. Merket er nå borte... Men tilbake sitter det følgende:

 

Der Audi ringene var på merket er det lysere farge, omtrent som lakke på bilen. Rundt ringene hvor merket satt, er det nå mørkere enn lakken. Er ikke sikker på lakken fulgte med eller om det er limrester som sitter igjen. Noen ideer her ??

 

Takk for hjelpen så langt

Lenke til kommentar

Jeg tok med et forstørrelsesglass og en lommelykt og kikket på området der merket satt. Det så forøvrig slik ut før jeg tok det av (dårlig bilde desverre)

 

--- Bildet fjernet ---

 

Som du ser på bildet er den første Audi ringen en del mørkere / kraftigere enn de andre 3. Jeg studerte restene av klistremerket og merket var bygget opp med en haug små prikker som utgjorde ringene (om du forstår) Siden den første ringen var mørkere enn de adnre 3 var også prikkene som sitter igjen på lakken tydligere der. Ble litt rotete forklaring, skal se om jeg finnet digitalkameraet nede i rotet og ta ett bilde av det i morgen.

 

Uansett, det ser ut som for meg at der ringene var er det små prikker som "lager" ringformen og prikkene er tydligere helt til venstre. Det som er hvitt på klistremerket utgjør det mørke feltet hvor merket satt, og det som er mørkt på klistremerket utgjør prikkene. Jo mørkere feltet var jo mer prikker er det.

 

Tror jeg skal gi meg her, er litt trøtt og forklaringa her hadde vel forvirret de fleste tror jeg :roll:

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

Status på bilen min nå oppdatert:

 

1: Varmeapparat.

2: Gasspedalen

 

Fant en hogger med kun Audi/VW deler som hadde et nesten ubrukt betjeningspanel til varmeapparatet og en strøken gasspedal. Nytt ville dette

kostet 1200 kroner ca. Betalte 350 for begge delene, er vel ikke ille :)

 

3: Tåkelys

 

Fremdeles utrolig vanskelig å få tak i tåkelys til min bil. Om noen har noen flere tips er de hjertlig velkomne. Har prøvd forskjellige bildelesider på nett uten hell.

 

4: Høyttalere

 

Kjøpte ett sett Boss 4" og så senere ett sett Clarion 4" hvor det på esken STOD at de skulle passe til min bil. Men neida, de passer ikke og jeg har liten lyst til å sage i plasten i bilen min. Er det noen som vet merke / type høyttalere jeg kan bruke ?

 

5: Audi klistremerke bak

 

Da var klistremerket og rester i lakken etter dette på vei bort. Fin løsning var slipe ned og lakke... Blir noen kroner men verdt det.. Prøve ta litt vare på bilen så man har bil ett par år :)

 

Takker så langt for all hjelp jeg har fått... :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...