Gå til innhold

Amd xp2800 barton oc, hjelp!


Anbefalte innlegg

hei, jeg har abit nf7-sv2.. 2x512 twinmos m\winbond pc3200

amd xp2800+

 

jeg har en låst cpu...

 

problemet mitt er at når jeg har øket fps til 200 (200 x 12,5)

vil ikke pc en loade windowsen...

jeg har volt på 1.85..

mangen andre har greid å oc 2800 @3200, hvorofr ikke jeg. må jeg stille på minne innst.? hva ska jeg gjøre?, jeg vil ha en max clock....

btw jeg har volcano12 så temp er ikke problem....

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke så rart da 12,5 x 200 = 2,5 Ghz (XP 3200+ er 11 x 200 = 2,2 Ghz).

 

Siden du har en låst MP på 12,5 så vil du ikke oppnå ekte XP3200+, men det har egentlig ingenting å si, fordi det du evt taper på lavere minnehastighet kan du ta igjen med strammere minne timings.

 

Reset bios til default og klokk stegvis opp til 176 mhz (ca 5 mhz om gangen) regner med at dette ikke krever økt Vcore for å boote, men mulig du må øke Vcore litt for å kjøre stabilt i windows. Test deg frem.

Lenke til kommentar

Hei på deg!

(har samme HK og RAM som deg og det er supert :thumbs:)

Bare for nevne det først som sist (etter hva jeg har skjønt) så er 12,5*200 rimelig høyt på luft. Du burde øke litt mer forsiktig, litt og litt. Du kan jo øke 25 FSB til å starte med å ta det pent etter det, kanskje 5 og 5 FSB. Du kan også kjøre en såkalt "burn-inn". Andre kan nok forklare dette nærmere, men det går ut på kjøre multipl (den er jo låst så du har jp ikke noe valg ;) ) og FSB på standard hastighet, og kjøre volten høyt (mellom 1,9 og 2,0? det skal gå bra, men hold deg under 2,1 kanskje ikke noe over 2,0..) i et par dager for å "tøye" cpuen.

 

Kjør en burn-inn før du fortsetter å klokke. Husk å øk "med måte" :p

 

Du burde også kjøre endel volt på ram´en (vdimm). Mellom 2,7 og 2,8 er fint siden det er ram´en som teller (mye/mest) når du klokker FSB. Du kan også øke littt på volten til chipsetet. 1,7? Husker ikke forkortelsen..

 

 

Vel. Prøv dette først. :thumbup: Hvis det er noen uenige folk her, får de skrike ut..

 

EDIT> Oj var litt treig til å skrive posten min.. :love:

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...