Gå til innhold

Støv og brannfare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

å la maskinen stå på alltid har ikke noe serlig og si. det er klart det samler seg litt støv og jeg har selv støvsugd den ett par ganger gjennom PC-en min sin levetid. bare du ikke lar den stå på 24/7 i 10 år tror jeg det går greit, så lenge viftene inni virker som de skal.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-28 13:28, Christopher skrev:

Jeg kjørte nettop en 5år gammel pc. den var så full av støv at jeg ikke kunne se noe nedi, holte på å le meg i hjelp og dro frem støvsugeren. den brant ikke opp nei. så tror ikke at det er noe serlig farlig.





 

HAr selv sett eksempler på dette som er ganske latterlige... :smile:

Men dagens PC'er produserer ganske mye mer varme enn de gjorde på den tida... F.eks så trengte de ikke vifter på noe annet enn strømforsyninga (ihvertfall ikke på noen av de maskinene jeg har sett), det sier jo litt... Mer vifter = mer luftgjennomstrømming = mer støv, så maskinene bør som det sies støvsuges iblant... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 120 mm vifte som blåste inn. Dette var ikke lurt da ale hybelkaniner ville inn i datamaskinen. Satte på et filter foran, dette så ut som en sau etter 2 dager og kjøleefekten var lik null. Satte så vifta slik at den blåser UT, teipet igjen alle nedre hull i maskinen og slik at den henter luften ovenfra. DETTE VAR LURT. lite dritt i maskineriet.

Og nei, jeg har det ikke så veldig rotete og skittent på casa del hybel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...