brusher11 Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 Jeg hadde for kort tid tilbake denne tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=208677&hl=, hvor jeg fikk opp "no signal" på skjermen når jeg prøver å starte maskinen. Jeg har nå også prøvd å bytte cpu-en uten at det hjalp. Så nå er jeg ganske utålmodig. Jeg har masse arbeid jeg ikke får gjort grunnet denne fordømte *******. Hva annet kan jeg prøve? Kan det rett og slett være skjermkortet som er ødelagt? Eller hovedkortet? Takk for alle svar!
snole Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 Har du testet skjermkortet ditt i en annen maskin? Har du testet skjermen på en annen maskin. Prøv å napp ut floppy, cd-drev, hd'er og alt. Boot. Funker det ikke. Napp ut alle RAM-brikkene. Hvis skjermen din funket fint på en annen maskin, og det samme med skjermkortet ditt, ville jeg helle mot at hovedkortet har tatt kvelden. For ordens skyld ville jeg og testet PSU i en annen maskin. Da har du liksom eliminert de fleste feilkilder, og kan skrive det i en evt rapport du legger med hovedkortet når du sender det inn. Er HK evt så gammelt at det er utenfor garanti, er det bare å kjøpe nytt, for det lønner seg ikke å reparere. Men test de tingene ovenfor. Det er utrolig mange ting som kan fucke opp en PC.
oslo72 Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 Kan ikke se at du har sagt noe sted hva slags skjerm du har. Kan jo enkelt og greit være at "input select" eller noe lignende på skjermen er satt til feil inngang? Mange skjermer i dag har flere innganger, og hvis skjermen er lagret med "feil" inngang må du velge den andre inngangen (via skjermens OSD meny).
brusher11 Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Skrevet 27. februar 2004 Takk for svar! Dumt spørsmål, men hva slags del er det som lager den pipe-lyden som skal komme når man starter maskinen? Tenkte at det kanskje kunne hjelpe meg litt!?! Ellere er det kanskje helt irrelevant?!?
Gromle Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 Det er liten høytaler i kabinettet som piper når man starter maskinen. Populert kalt PC-speaker. Og som regel når det er noe feil, så piper den i spesielle koder, som du kan se hva betyr i manualen til hovedkortet.
brusher11 Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Skrevet 27. februar 2004 (endret) Har nå prøvd skjermen min på en annen maskin, noe som gikk helt fint. Prøvde samtidig å sette inn skjermkortet mitt inn i en lånt maskin, noe som ikke gikk. Går dermed ut fra at skjermkortet er finito?!? Det pussige er at da jeg prøvde å sette et lånt skjermkort i maskinen min, startet den som den skulle (med det vanlige pipet, vifter, etc.), men skjermen var fortsatt blank. Now, I'm really gettin' annoyed! Jaja, jeg spør for n'te gang...noen forslag?!? Takker! Endret 27. februar 2004 av brusher11
brillan Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Kan du prøve og forklare hvordan pipe lyden høres ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå