Gå til innhold

Når man fjerner en hardisk må man resette bios ?


Crazy Joe

Anbefalte innlegg

forhistorie : Bygde min egen pc og fikk den til å virke helt fin. Liker å redigere litt video filmer og fant ut at jeg trengte mere plass, kjøpte en ny hardisk og plugget inn. Men etter noen dager så begynte pc å bruke bortimot 6-9 min på å starte opp hver gang fra scratch. Ikke normalt i det hele tatt, få programmer som skulle starte opp osv. Fikk et tips om å sette Master disken på siste kontakten på ide kabelen det skullle fikse problemet. MEN da startet andre problemer, for det første så ville den ikke boote opp. Etter x antall ganger så koblet jeg bort den andre hardisken og startet opp med den vanlige disken... BANG bluescreen så det holdt. Etter et par ganger så så jeg ikke anna råd en å formatere og partisjonere hele disken på nytt. Satte master disken på siste kontakt og backup disken på første kontakt. Vips pc starter som et olja lyn igjen.

 

Litt lang historie dette men det jeg lurer på er må man virkelig resette hovedkortet slik at den oppfatter den nye rekkefølgen på hardiskene korrekt og ikke lager problemer ?

Må man resette hovedkortet når man fjerner den ene disken for å kun ha en hardisk i kabinettet ?

 

Mvh

Ole

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...