Englebarn Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Sitter her med 2 512 GeIL brikker og skal til å montere på hovedkortet mitt. I hvilke slots bør disse stå? Èn slot blir jo nødvendigvis tom, og da lurte jeg på om det hadde innvirkning på ytelse om det var port 1 eller 3. På Abit sine sider står det følgende; "We suggest you install DDR SDRAM modules in series from DIMM3 to DIMM1 sockets." Har hørt rykter om at rekkefølgen på brikkene er litt motsatt på NF-7 kortene. Noen som vet 100% sikkert? btw. Den porten som står for seg selv, er den #1 eller? ...I latskapens navn..
bleak Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 jeg har et nf7-s kort og der er det dual channel når jeg setter dem en i den lengst til venstre og en i den lengst til høyre, tror det skulle stemme for deg. Pørve hvis det står at de er i dual channel så er det riktig.
Jarmo Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 1 og 3 eller 2 og 3 gir dual........selv har jeg 2 og 3
Englebarn Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Skrevet 26. februar 2004 jeg har et nf7-s kort og der er det dual channel når jeg setter dem en i den lengst til venstre og en i den lengst til høyre, tror det skulle stemme for deg. Pørve hvis det står at de er i dual channel så er det riktig. Hmm.. Merkelig. Jeg får Dual Channel meldinga nå også. Med 2 gamle noname brikker i maskina. De er plasserte i midten og til høyre. Så jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom det.
staljin Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 (endret) Hei, Dual minne kanaler er: 1+3 og 2 + 3 telt fra venstre (nærmest CPU) til høyre. Jeg fant ut at på mitt Abit NF7-S V2.0 var det best å bruke slott 2 og 3. Tok 1 Ram modul og testet i enkel kanal mod og fikk følgende resultat på 11-3-3-2: Slot 1 -210MHz Slot 2 -230MHz Slot 3 -220MHz. Tetstet med memtest86. Anbefaler å gjøre det samme, ta en minne modul og teste hver enkelt slot. Staljin Endret 26. februar 2004 av staljin
sweetness Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Kort oppsumert : bruk slotsa til høyre (2 og 3) ? (trur faktisk jeg har de i de til venstre , 1 og 2.... ) *mekke, skru*
Jarmo Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Kort oppsumert : bruk slotsa til høyre (2 og 3) ?(trur faktisk jeg har de i de til venstre , 1 og 2.... ) *mekke, skru* 2 og 3 ja !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå