HejAl Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Har nettopp fått meg Powercolor 9800 Pro Retail. Har installert de nyeste catalyst driverne, men når jeg sjekker under enhetsbehandling og skjermer, står det listet opp "Radeon 9800 Pro Radeon 9800 Pro- Secondary" Også på egenskaper for skjerm, innstillinger, kan jeg velge"Plug and play skjerm på Radeon 9800 Pro" eller "Standardskjerm på 9800 Pro- secondary" Alt funker som det skal, men er dette normalt? Hva skyldes det? Og jeg har også testet 3D Mark 2001 SE, og der får jeg 122263D Marks. Er det passe til mitt system? P4 2GHz Northwood 512MB RD-RAM WinXP Home Powercolor 9800 Pro Jeg kan bare kjøre med 4xAGP, har det mye å si i denne testen? Siste ting jeg lurer på: I ATI kontrollpanelet kan man velge instillinger for maks ytelse eller beste bildekvalitet, har dette mye å si for ytelsen? Takk for hjelpen
GoldlaXiE Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Det er heilt vanlig.. veit ikkje kvifor det er slik.. når det gjeld 3dmark scoren din trur eg den er ganske normal... kanskje litt lite men...
El-Hadji Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Jeg har samme "problemet" Pcen funker helt fint ellers.
LuftWaffel Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Du har to monitor-utganger. En vga og en dvi, derav primary and secondary.
Debauchery Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Det er det samme med meg - dette er helt normalt. Det har med skjermene å gjøre (man kan kjøre dual-screen på dette kortet). Vet ikke mer enn dette, men du skulle være mer engstelig dersom du ikke fikk det opp
Tåkefyrste Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Du har to monitor-utganger. En vga og en dvi, derav primary and secondary. Det er hva jeg har hørt også, tror det er noe med at begge utgangene har egen RAMDAC osv. ? usikkert...
HejAl Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Skrevet 25. februar 2004 Ok, takk for så raske svar Men tilbake til 3D Mark og ytelse, hva mener dere, er 12226 poeng passe til min maskin? Som jeg sa så kjører jeg på med 4xAGP, men jeg synes jeg fikk litt lite i forhold til testen på tomshardware.com der de testet diverse cpu'er med et 9700 Pro: http://www20.tomshardware.com/cpu/20030217..._charts-23.html Her fikk de like mye poeng som jeg fikk med mitt 9800 Pro- kort. Pcen min: Fujitsu Siemens P4 2GHz Northwood 512MB RD-RAM WinXP Home Powerclor 9800 Pro(m/ nyeste catalyst- driver)
-=Metal=- Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 angående den 3dmark 2001 SE scor'n, jeg fikk 15987 i score, er dette normalt/bra/dårlig for min pc (se på signatur)...
Sneglen Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Dette kommer av, som tidligere sagt, at du har en DVI tilkobling og en VGA tilkobling på kortet, slik at du kan koble 2 skjermer til pc'n. Dette er helt normalt og ingenting å bekymre seg over. Tror du skulle bekymret deg om det IKKE var slik. Når det gjelder 3DMark Scoren ser den ganske normal ut i mine øyne. AGP4x har så godt som ingenting å si på ytelsen i dag. Ved max ytelse i driverne blir kvaliteten [skarpheten om du vil] satt ned og spillene kan se dårligere ut. Dette øker FPS og om du vil, 3DMark Score. Max billedkvalitet er da det motsatte og gjør at billedkvalitete går opp, mens FPS går ned. Ikke at dette er så mye. Jeg anbefaler Max Billedkvalitet, det er bedre å se på RAMDAC skal jeg ikke uttale meg for mye om.
genesis Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 (endret) Jeg trodde RAMDAC bare gjaldt VGA utgangen. De digitale bildene "rettes" på eller gjøres om, slik at skjermen som alts mottar signaler på VGA kan lese av rett. *bruke søke funksjonen* edit_ link oivind_dahle Skrevet: 29/01/2004 : 12:19 .... uansett CRT teknologien er analog, den må da ha en ramdac (konverter) i skjermen. edit2_ RAMDAC tatt fra denne tråden Endret 25. februar 2004 av genesis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå