Gå til innhold

Hvilken laptop er best egnet til gaming


WAR_lock_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en Whitebox CL50 med ATi Mobility Radeon 9000, Pentium-M 1.6.

 

Nå vil jeg ikke påstå å være noen hardcore gamer, men det hender ikke så helt sjeldent at jeg tar meg et par runder Quake3, UT2003, Warcraft 3 eller Diablo2(ok, i dette tilfellet så blir det gjerne 5-6 timer non-stop... :D )

 

Har hittil ikke funnet noen spill som faktisk sliter (dvs, kjører mindre enn glatt) med å kjøre på denne maskinen. Q3, Diablo2 og Warcraft3 kjører helt glatt i 32-bit farger - virker faktisk som om den yter bedre på mange områder enn min stasjonære P4 2.53ghz med NV Geforce4 4800SE.

 

Har prøvd Q3 i både Windows og Linux, og ytelsen er helt prikkfri i begge (litt bedre i Linux, riktignok)

 

 

Bra ytelse krever riktignok at driverne er installert skikkelig - jeg kjører ATi Catalyst i Windows og fglrx i Linux...

Lenke til kommentar

Sjekk Elitegroup Green 732, vet Multicom.no har den til rett under 11.000,-. Info her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=85206

 

Et år gammel, men:

- Intel Pentium 4, 2,53 GHz (533 MHz bus)

- 15" TFT fargeskjerm, 1400x1050 punkter

- ATI Radeon Mobility 9000 grafikk, 64 MB (AGP 4x)

- 512 MB DDR-SDRAM

- 40 GB harddisk

- 8x16x8x24x DVD-leser/CD-brenner (kombinert)

- 4 USB 2.0-porter

- FireWire-port

- IrDA-port (infrarød kommunikasjon)

- Innebygd WLAN 11 Mbit trådløst nettverk

 

Har den her, bortsett fra litt viftestøy er den nydelig. Den har vel en storebror med 9600-kort også, hvis du synes det er verdt de ekstra kronene.

Lenke til kommentar
ser det garanteres bedre tilbud her. hvor mye billigere kan man få et IDENTISK oppsett fra whitebox?

RING til dem og hør, de tilbyr antagelig en CL1557 til deg, som slår spesifikasjonen til den Tundraen. Og vanlig vis til samme pris som Tundraen om ikke lavere, og du får bæreveske med...

 

Men husk og spør etter Pål, han gir de beste tilbudene..

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar

Sitter med en Amilo D8820 med P4 2,66 , 1024 DDR, Radeon Mob 9000 kort som spillmaskin. Men merker nå at nye spill går senere og senere. Skal gi noen eksempler:

 

NFSU hakker med 1024x768 (tror det var det) selv med nesten alle detaljer avslått eller skrudd ned på minimum.

C&C Generals Zero Hour slit med oppløsning på 1400 x 1050 med mange enheter i samme gameplay, og lagger fantastisk i nettverk (men det er kanskje mer ett problem med selve spillet som mange har).

Splintercell går greit uten alt for mye Eye-candy.

GTA Vice City stopper nesten opp på høyere oppløsning enn 800x600, særlig i store brett. Battlefield er en skuffende opplevelse uansett oppløsninger nesten. :no:

 

Jeg ville ha kjøpt et DX 9.0 kort som 9600 dersom du skal bruke laptopen til spilling med spill som er kommet ut senere enn 2003.

 

Håper dette var informative eksempler.

 

Leoss

Lenke til kommentar

Har denne og det funke som f***!

Ingen spill eg har testet sliter... Meget bra 3d ytelse!

 

Inspiron 8600

P-M 1.7

ATI Mbility Radeon 9600 128 mb

512 mb ram

 

denne kostet ca 19.000 , med masse ekstra utstyr og service-avtale,

go snakk med en selger hos Dell.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Eller gå for en FS Amilo D 1840, som du får mye billigere. Riktignok får du litt viftesus og den kan bli litt varm under mye jobbing, men som spillbærbar kan du ikke unngå å ta en kikk på den. Radeon 9600 128 mb, kjører spill som NFSU glatt på maks grafikk, Vice City går glatt, widescreen skjerm som tilfører en ny dimensjon i spillene som støtter 1280x800 (de fleste nyere spill). Film er selvsagt også en kjempeopplevelse på widescreen-skjermen, ingenting å utsette på den. Denne PC'en kan jeg i alle fall anbefale, men du bør oppgradere ram'en til minst 512, gjerne mer. Sitter på den billigste utgaven selv, kjempemaskin. Komplett har kjørt en del tilbud på D 1840 den siste tiden, lønner seg å følge med litt der om du vil ha en billig og bra bærbar :thumbup:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...