Gå til innhold

AMD K8 - Athlon 64


el-asso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vi da trekke den konklusjonen at SiS chipsettet opererer med en gammeldags og tregere arkitektur. ?

 

Edit: Klokkevennlig

Hybrid Booster provides the CPU Multiplier, CPU Vcore voltage adjustment, CPU Frequency Stepless control, and AGP/PCI Frequency control features.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg bare misforstår, men i følge anandtech er det jo vitterlig snakk om north og southbridge:

 

SiS755 is compatible with either Athlon64 or Opteron/Athlon64FX. The Reference Board is an Athlon64 board supporting Socket 754 A64 chips. Our reference board combined the 755 Northbridge with the 964 Southbridge, which adds many contemporary features.

 

Kan noen på en grei måte forklare hvor forskjellen går for når det kalles en en-brikke arkitektur og brikkesett med north og southbridge ?

Lenke til kommentar
hvis ikke jeg trenger briller så synes jeg ser tydelig at sis kortet bare har en chip.

riktignok er den en chip til den intrigrerte 3d akseleratoren, men det skulle jo bare mangle ;)

?? Det er to chipper, bare at første styrer kun AGP-porten, og signalene fra cpu.

har vist blingset da :blush:

mener at sis skulle lever innebygde 3dakseleartorer i sin chipsettløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...