Gå til innhold

Skal kjøpe meg 19" crt, trenger tips osv. :)

hawkeye86

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg en 19" crt skjerm, skal bytte ut den med min gamle 17 crt, er 6 år snart. :blush:

Skjermen skal brukes til gaming for det meste. har sett på en del skjermer og blir ikke noe klokkere, kan godt kjøpe en god brukt skjerm.

Har sett litt på disse to:

Databutikken

Databutikken

Når jeg ser på disse ser jeg at NF skjermen har diamondtron og høye hz på høye oppløsninger. Så ser jeg at Dot pitch er 0.24mm på NF skjermen som er dyrere og MB skjermen som er billilgere har 0.2 mm dot pitch. Ikke så stor prisforskjell på disse to skjermen heller. Hovedsaklig lurer jeg på om hvilken av disse to skjermen vil fungere best i gaming(tenker mest på cs)

Har også sett på andre skjermer som også skal være gode skjermer selv om de er brukt

Greenttech

Spesifikasjoner fra denne skjermen kan man vell lese her

qxl

Tar også i mot andre forslag, har spart lenge til denne skjermen så dere kan hjelpe :D

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt mye positivt om 959nf så den er jo ivertafall bra...

Men 117khz h.freq på nokia'n høres jo skikkelig digg ut.

Tenk å kjøre 1600 × 1200 i 92 Hz :dribble: Men mange mener jo at ved 1600x1200 på en 19" blir alt for smått uansett... En 21" med den h.freq'n, det hadde vært saker det...

Men nokia er trinitron og... Altså nokiaen er egentlig en litt bedre skjerm en samsung, men den er jo også brukt.... tja...

altså kjøp den her du http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=29422 hehe Om du har råd til det...

Skrevet

se på www.jmdata.as de har masse brukte skjermer som blir solgt billig + gratis frakt. Jeg kjøpte min 21" eizo F930 flexiscan for 1300kr...

Skrevet
Denne er billig og bra.

:yes:

Har Hyundai sjøl. Liker den godt og den kom til god pris. Men det som gjør Hyundaien god er den ganske så kompakte størrelsen på den, selv for en 19". ;)

Skrevet (endret)

Hadde det vært meg som skulle kjøpt CRT-skjerm hadde jeg nok gått for NEC Multisync FE991 SB (som jeg har) eller Samsung 959NF.

Klarer ikke rose NEC skjermen nok, eneste negative jeg finner med den må være menysystemet som kan være litt knotete i begynnelsen, men kommer fort inn i det. Koster kanskje litt mer enn hva du har tenkt å bruke, men det er verdt det!

Samsung 959NF har jeg personlig ingen erfaring med, men vet at den har Diamondtron bilderør, samme som NEC FE991. Har lest og hørt en del positivt om denne skjermen både her på forumet og andre plasser.

Vil si at med skjermer så får man stort sett det man betaler for. Synest det er ganske viktig å legge en del penger i en skikkelig skjerm. Det er sannsynligvis en komponent du kommer til å ha lengre en pc'en.

Håper dette kanskje var litt til hjelp.

Lykke til!

MVH Lars :cool:

[Edit: legge til link] :thumbup:

Endret av Amphipod
Skrevet

Det finnes ingen bedre skjerm enn NEC FE 991SB....

Det er også flere tester som støtter mitt noe pompøse utsagn.... Denne skjermen er bare megaknall!!!

Skrevet

Takk for alle forslag. Har ikke bestemt meg helt enda. ;)

Men skjermen skal brukes mest til gaming og litt til Video og slikt. Blir ikke da en 21" for stort.. I cs f.esk?

Skrevet (endret)

Da vil jeg nok tro at Samsung 959NF vil være det beste valget. Da NEC skjermen er 1k dyrere...

Endret av Amphipod
Skrevet
se på www.jmdata.as de har masse brukte skjermer som blir solgt billig + gratis frakt. Jeg kjøpte min 21" eizo F930 flexiscan for 1300kr...

WOW, den skljermen koster jo 9000 ny FFS, FYTTA KATTA DET VAR BILLIG!!!!!!!!

Skrevet
Takk for alle forslag. Har ikke bestemt meg helt enda. ;)

Men skjermen skal brukes mest til gaming og litt til Video og slikt. Blir ikke da en 21" for stort.. I cs f.esk?

Jeg bruker min også til gaming, spesielt endel cs.. 21" er bare knall den! Hvorfor er stort skummelt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...