thoering Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 tja, hvem er det som endrer lysstyrke hver dag da? ikke jeg...
_Xorcist Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Jeg prøvde å justere med knappene i front på skjermen og det var mye bedre. For det første ble det ikke like fort mørkt når jeg skrudde ned lysstyrken og for det andre så ble cursoren også mørkere. hører hva du sier, men dette er jo for det bedagelige menneske... tar jeg feil hvis jeg sier at det er enklere å justere lysstyrken hvis alt du må gjøre er å røre litt på musa? Selvsagt, men så lenge justeringen er markant dårligere (fort mørkt, justerer ikke cursor) så synes jeg ikke det er noe særlig.. Brightness-innstillingen på skjermen endrer seg ikke dersom man bruker programmet, så dette hjelper vel ikke på levetiden til skjermen? (Jeg er på tynn is nå..)
Ni kon Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 nei, men man burde gjøre det Du må alltid forandre lysstyrken på skjermen etter lysforholdene i rommet. Dette fordi du er glad i øynene dine + at skjermen får lov å leve lengre
Ni kon Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Brightness-innstillingen på skjermen endrer seg ikke dersom man bruker programmet, så dette hjelper vel ikke på levetiden til skjermen? (Jeg er på tynn is nå..) nei det kan hende jeg er på tynn is her. Noen som har mulighet til å måle dette?
Uderzo Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Jeg har brukt Powerstrip til dette formålet lenge, fungerer veldig bra på min q17 ihvertfall
Ni kon Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Fungerte på min LG L1710S omega drivere eller catalyst? til andre: Lysstyrken på skjermen bør justeres etter lysforholdene i rommet, og da spesielt ved vanlig kontorarbeid. Da jobber man ofte med hvite bakgrunner og svart tekst. Hvitt er den fargen som sliter hardest på øynene dine, fordi dette er den fargen som reflekter lys mest. Så for deg som sitter sene nattetimer og jobber, husk å justere skjermen etter forholdene. Denne funksjonen er også viktig ved andre applikasjoner også som film og foto. Personlig synes testpanelet at det i spill ikke var viktig å justere lysstyrken (at det i noen spill ofte benyttes gammajustering for å bedre sikten/kontrasten er noe annet og gjøres vanligvis i spillets innstillinger).
OCSpro Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Har q17, gf3 med nyeste nvidia drivere... Funka fett. Digg applikasjon, ta den med!
SvennR Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Litt leit det ikke fungerer på begge skjermene dersom man kjører en toskjerm løsning. Har 2stk Samsung 172V, men får det kun til å fungere på den ene skjermen.
Ni kon Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Litt leit det ikke fungerer på begge skjermene dersom man kjører en toskjerm løsning.Har 2stk Samsung 172V, men får det kun til å fungere på den ene skjermen. mystisk.... men har det noe med at du har primary og seconday skjerm?
Antihero Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 bruker gammapanel til samme formål. funker bra å skru opp gammaen når jeg skal spille. siden ati's gammastyring i spill er fucka hos meg
_Xorcist Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Brightness-innstillingen på skjermen endrer seg ikke dersom man bruker programmet, så dette hjelper vel ikke på levetiden til skjermen? (Jeg er på tynn is nå..) nei det kan hende jeg er på tynn is her. Noen som har mulighet til å måle dette? Jeg har dessverre ikke mulighet til å få målt det, men siden cursoren er kritthvit uansett så må skjermen kjøre på full bakgrunnsbelysning? OSD-menyen er heller ikke affektert av programmet. I tillegg kan man argumentere med at når man skrur brightness på skjermen på 0% og deretter senker brightness i programmet så blir det enda mørkere. Jeg er fristet til å trekke den konklusjonen at siden DVI/D-SUB meg bekjent ikke har noen styringspinner til å endre skjerminnstillinger så er det eneste programmet gjør å endre lysstyrken på signalet ut fra skjermkortet. Jeg oppnår samme effekt ved å gå inn i control panelet til Omega driverne og endre brightness.. Med andre ord sparer vel ikke dette skjermen i det hele tatt? Men selvfølgelig, det oppfattes jo mørkere av øyet så helsemessig er det jo like godt. Merk: Dette gjelder min hardware-konfigurasjon, jeg vet ikke hva som skjer på andre PCer, men at dette programmet går inn og styrer skjerminnstillinger direkte hos noen har jeg liten tro på (kanskje Nec skjermer støtter dette?).
Ni kon Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 du har sikkert rett _Xorcist jeg syns hvitfargen ble bedre på q17s her, og da her jeg den på 81,9 i et dårlig belyst rom her. skulle nesten hatt en poll på denne her
MorePower Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Uhm, skulle noe skje? Her skjedde ingenting når jeg dro den baren opp og ned (Og ja, jeg hadde på "Enabled" ) Samsung 191T Ser ikke ut til å virke på 191T, iallfall ikke med dvi.
Ni kon Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Uhm, skulle noe skje? Her skjedde ingenting når jeg dro den baren opp og ned (Og ja, jeg hadde på "Enabled" ) Samsung 191T Ser ikke ut til å virke på 191T, iallfall ikke med dvi. har du mulighet til å prøve dette med omega driverne?
MorePower Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Uhm, skulle noe skje? Her skjedde ingenting når jeg dro den baren opp og ned (Og ja, jeg hadde på "Enabled" ) Samsung 191T Ser ikke ut til å virke på 191T, iallfall ikke med dvi. har du mulighet til å prøve dette med omega driverne? Har mulighet for det ja. Får se om jeg gjør det senere, passer ikke nå.
_Xorcist Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 du har sikkert rett _Xorcist jeg syns hvitfargen ble bedre på q17s her, og da her jeg den på 81,9 i et dårlig belyst rom her. skulle nesten hatt en poll på denne her I lys (oi, så morsomt) av det vi har funnet ut så synes jeg ikke du bør nevne dette programmet i testen. Derimot kan du jo skrive noe om brightness generelt, men det har du kanskje allerede gjort siden du har gravd frem dette programmet?
Ni kon Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 nå skjønner jeg ingenting her. på 0.0 % er fortsatt musepekern kritthvitt Vi har endelig avslør hvordan vi skal få hvitt til å bli hvitt på q17s;) Synd det bare gjelde musepekern da...
Ni kon Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 du har sikkert rett _Xorcist jeg syns hvitfargen ble bedre på q17s her, og da her jeg den på 81,9 i et dårlig belyst rom her. skulle nesten hatt en poll på denne her I lys (oi, så morsomt) av det vi har funnet ut så synes jeg ikke du bør nevne dette programmet i testen. Derimot kan du jo skrive noe om brightness generelt, men det har du kanskje allerede gjort siden du har gravd frem dette programmet? seff har jeg skrivd om kalebrering av skjermen. og får at dere skal få så god lesnung som mulig har jeg alliert meg med Polecat, som har skrevet det mest fantastiske innlegg ever. Gled dere
_Xorcist Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 nå skjønner jeg ingenting her. på 0.0 % er fortsatt musepekern kritthvitt Vi har endelig avslør hvordan vi skal få hvitt til å bli hvitt på q17s;) Synd det bare gjelde musepekern da... Ja, hehe, det er det jeg sier Grunnen til at den ser hvitere ut enn vanlig er vel sikkert fordi alt rundt er mye mørkere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå