Gå til innhold

400W er dette nok?


drno21

Anbefalte innlegg

Maksinvare:

 

P4: 2,66GHZ

HD: 120GB

DVD-Brenner

7-Kabinettvifter

Hercules 3D Prophet 9800XT :yes:

 

Så her er spøsrmålet mitt: Trenger jeg mere strøm eller er dette nok? Grunne til at jeg spørr er at jeg planleger å kjøpe en harddisk på enten 80 eller 120GB i tilleg til den jeg allerede har. Systemet mitt fungerer helt fint nå uten problemer men lurer på om jeg må skifte ut PSU hvis jeg kjøper nytt harddisk?

 

PSU merket er av Q-tec merke noe som jeg har hørt av folk at sucke! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøle ned systemet selvfølgelig. 2 vifter foran som suger luft inn 2 vifter bak som suger lufta ut. en vifte i sidedøren og to vifter som kjøler ned XT kortetet i tilegg til den orginale viften. Viftene som kjøler grafikkortet er festet i en PCI port rett under grafikkortet og lyser blått når det er på. (hastighetsregulert) Forstå det den som vil!!!!

Endret av drno21
Lenke til kommentar

Jeg kjører 5 harddisker, 2 optiske CD/DVD-enheter, AMD XP 2600+, Asus Radeon 9600XT på 360W'en som fulgte med chieftec-kabinettet mitt.

 

Den overlevde gjennom LANet jeg var på i helga - ikke en eneste reboot.

(og da hadde jeg så å si konstant read/write på alle diskene)

 

 

Edit: men så er ikke kabinettet mitt et fåkkings jetfly heller, har bare ei kabinettvifte, jeg.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

OK godt å vite om hva dere synes men maskinen som den er i dag med kunn en harddisk og den samme maskinvaren som beskrevet øverst er dønn stabil nå. Og ja jeg hadde en annen PSU før denne Q-Tec som da var på 250Watt. Så jeg har helst ikke å bytte ut min 400Watts PSU med mindre det er på grensen til at maskinen min kommer til å krasje hvis jeg fyrer i enda en harddisk på 120GB! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...