Gå til innhold

LCD Skjerm - Vertikal sync og Hz


klo

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en NEC 1760NX etter jeg leste LCD testen, er storfornøyd til nå men har møtt på en ting som irriterer meg litt.

 

Angående Vertikal sync som man kan stille på i OpenGL, når jeg hadde CRT monitor så støttet den 100Hz i oppløsningen jeg benyttet og jeg hadde ingen problem, HL/CS holde seg på 100FPS med Vertikal sync på, da FPS i HL/CS ikke går over Hz på skjermen når man har vertikal sync aktivert. Men når jeg gikk over til LCD, så skal jo den som kjent ha 60Hz og FPS henger seg på 60FPS nå, siden vertikal sync er på, men når jeg skrur av vertical sync så får jeg jo 100FPS som er fin fint det.. det som er problemet er jo at blidet blir "stygt" vet ikke helt hva man kaller der, tearing kansje? Det jeg lurer på er da om det er mulig å få 100FPS og forsatt ha vertical sync på/slippe denne "tearingen"? :ermm:

 

Håper folk skjønner hva jeg mener, og ikke begynner å flame cs osv.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du  merker ikke forskjellien på 60fps og 100 fps.

Eneste som blir sur når de har 99 og ikke 101 fps er folk som bruker det som penis forlenger, ie e-penis.

Fin løsning! Den fungerer sikkert utmerket! :thumbs:

 

Nei, jeg har spilt cs i 3-4 år og vet hva jeg snakker om, at de som ikke har spilt aktivt og lenge ikke forstår det skjønner jeg godt, da spillet er fult spillbart på 60FPS ja. 100FPS er viktig, ikke mer, ikke mindre. Det ligger i "feelingen".

Endret av klo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...