Gå til innhold

Pepsi eller Coca-Cola?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dr.Pepper er jo fremdeles å få kjøpt enkelte plasser.

HVOR?! plz si hvor, har ikke smakt Dr.pepper på flere år, har så lyst til å prøve den igjen...

 

 

Og når det gjelder Cola eller pepsi så kommer det ann på flere ting.

1. Av alt som selges på vanlige butikker så kommer vanlig pepsi i 1,5 liter flasker på første plass. Mest sukker, mest koffein - mest smak for pengene. Så kommer cola også 1.5 l. Av en eller annen grunn så føles det som om de har mindre smak på boks. Pepsi max/cola light liker jeg ikke pga at søtstoffene der er ikke vanlig sukker og smaker rart.

2. På diverse cafeer o.l. så drikker jeg helst sprite/7up. Cola fra maskin smaker rent krannvann med farge (ville sagt "piss", men det virker som om folka her vil late som om de forstår det bokstavelig og beskylde meg for å ta "urinkur" eller.no).

 

Det var en gang jeg bestilte cola på en fin restaurant i Danmark - og det var noe av den beste brusen jeg hadde smakt på en stund !(om ikke beste ever) Det virka som om de hadde putta litt ekstra sukker i den eller blanda opp konsentratet litt sterkere... (nå høres jeg ut som en skikkelig sukker-junkie, eller hva?)

dette er fakta mulig ettersom disse maskinene som han holder glasset under så kommer brusen ned. hehe

kulsyre\vann kommer fra en dunk og cola consentratet kommer fra en annen. husker det fra jeg jobbet på bensinstasjon...

 

EDIT:

oisann, 3 poster på rad... la ikke merke til det jeg.

Endret av Octavian
Lenke til kommentar

Anngående den blind testen i USA. Coca-Cola i statene smaker annerledes enn i Norge, den er mye søtere. Du kan merke forskjell i norge også ved å kjøpe en colaboks som du ser er tysk prod (æsj), og teste mot en norsk\svensk cola boks (eller teste med en vanlig norsk (deilig) Coca-Cola).

Drikker kanskje Pepsi i stedet for tysker Cola....

Dr. Pepper :w00t: (i ny og ne)

Fanta all the way

 

edit: blir feil å teste boks vs flaske....men du MERKER at den er søtere

Endret av dub
Lenke til kommentar

1.Coca Cola

2.Pepsi Twist

3.Pepsi

4.Urge

5.Fanta

6.Champagnebrus

7.Sitronbrus

 

 

Bare tull de som sier at Cola-elskere aldri har smakt ordentlig på Pepsi. Det har jeg gjort, men synes Pepsi er for søtt etter min smak. Virker som de har puttet i mer sukker, og tatt bort noe av kullsyren. Coca Cola har en friskere smak, og er ikke så kvalmende i større mengder. Pepsi Twist er ganske ok, for den har fått litt friskere smak pga. sitrondråpen som de reklamerer med (er bare noe syntetiske greier, men men...). Coca Cola er allikevel det jeg helst drikker om jeg får valget. Men jeg gråter ikke om de kun har Pepsi der jeg er.

 

Dr. Pepper smaker som 10% cola, og resten vann og sukker. Ekkel smak...

 

Fanta er digg... drikker det innimellom for å få litt variasjon.

Champagnebrus og sitronbrus er også godt, og hender jeg kjøper det som ett alternativ til Cola.

Urge er det en stund siden jeg har smakt, men synes det er godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...