Gå til innhold

Triks til Counter-Strike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra grafikk "triks" er det du som må finne ut hva som passer best for deg. Spill mye og du finner ut hva du synes er best :thumbup:

 

Når det gjelder utstyr - en bra mus og musematte er alltid bra å ha. Unulig å gi anbefalinger her også ettersom alle har forskjellig smak. Bruker selv Microsoft IntelliMouse Explorer v3.0 sammen med Icemat, synes selv det er dritbra, men mange er uenig i det.

 

Bruker 1.9 i sens og er happy med det :)

 

Konklusjon:

 

Spell møe og følg din egen smak :thumbup:

Lenke til kommentar

ATM

 

Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 (tråd)

Func Surface 1030

Elektriker tape

Logitech Internet Navigator SE (tråd)

Koss UR30

 

Res: 800x600

Mode: OpenGL

Sens: 2.5 eller lavere

 

cl_dynamiccrosshair 0

hud_fastswitch 1

bind F11 "adjust_crosshair"

 

Strategi:

Pub: Følger teamet vanligvis.

XonX: Det over, eller så hører jeg ganske godt etter, og finner ut hva jeg skal gjøre. :)

 

Ekstras:

Nope, ikke bscript, ikke nye models. Alt standard, the way I like it. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Camp med awp :devil:

 

Neida, gå stille, hold deg bak de på laget ditt når du spiller public, så ofrer du dem når du lar de gå rundt en kant og skyter fienden mens han reloader. Bruk masse flash og konfigurer en knapp som stopsound, f.eks. F.

Lenke til kommentar
640:480 i oppløsning.

Microsoft Intelli 3.0 m/skatez

fUnc m/bungee

 

Ingen spesiell strategi.

Sens 1.95

Hvorfor så lav oppløsning? Har sett at mange CS-spillere insisterer på 640x480 oppløsning, men skjønner ikke helt hvorfor. Med dagens skjermkort er det jo ikke noe problem å oppnå høy FPS selv ved høye oppløsninger.

 

Har dog en teori: Ved lav oppløsning kan det kanskje være lettere å se bevegelser på lang avstand som følge av at pikslene er større og grovere.

 

Bare så det er sagt, jeg spiller ikke CS.

Lenke til kommentar
Utrolig viktig at du ikke har på akselerasjon på musen. Umulig og få nøyaktig aim viss du har aksen på...

Rett og slett tull!

 

Bruk masse flash og konfigurer en knapp som stopsound, f.eks. F.

Hvorfor har man behov for å stoppe lyden?

 

1. teamwork!

2. ikke hold inne med automat våpen

3. hopp mye

4. sjekk alltid rundt hjørnene

5. Følg lyden nøye, er man nær nok, kan lyden være like bra som wallhack.

 

Hvorfor så lav oppløsning? Har sett at mange CS-spillere insisterer på 640x480 oppløsning, men skjønner ikke helt hvorfor. Med dagens skjermkort er det jo ikke noe problem å oppnå høy FPS selv ved høye oppløsninger.

Kanskje alle ikke har dagens skjermkort? Dessuten handler dette litt om skjerm også. Men man har vel ikke 640x480 bare fordi de får mer fps?

 

Hitboxen skal visst være best på 800x600 sier mange. Jo nærmere, jo bedre? 640x480 er dessuten en god oppløsning for taktikk, aim, osv. Erfarer også at man spiller bedre med 640x480 hvis man choker mye, losser mye, osv.

Lenke til kommentar
Hvorfor så lav oppløsning? Har sett at mange CS-spillere insisterer på 640x480 oppløsning, men skjønner ikke helt hvorfor. Med dagens skjermkort er det jo ikke noe problem å oppnå høy FPS selv ved høye oppløsninger.

 

Har dog en teori: Ved lav oppløsning kan det kanskje være lettere å se bevegelser på lang avstand som følge av at pikslene er større og grovere.

 

Bare så det er sagt, jeg spiller ikke CS.

Handler om at ting blir større, dog lettere å treffe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bruk masse flash og konfigurer en knapp som stopsound, f.eks. F.

Hvorfor har man behov for å stoppe lyden?

En stor fordel i maps som aztec hvor det er mye torden og slikt. Handler om konsentrasjon.

 

Hvorfor så lav oppløsning? Har sett at mange CS-spillere insisterer på 640x480 oppløsning, men skjønner ikke helt hvorfor. Med dagens skjermkort er det jo ikke noe problem å oppnå høy FPS selv ved høye oppløsninger.

 

Har dog en teori: Ved lav oppløsning kan det kanskje være lettere å se bevegelser på lang avstand som følge av at pikslene er større og grovere.

 

Bare så det er sagt, jeg spiller ikke CS.

Handler om at ting blir større, dog lettere å treffe.

 

Pikslene blir da også større, og ting blir mer unøyaktig. Smak og behag.

Lenke til kommentar

Var sikkert sånn: En ble plutselig verdens beste CS-spiller med 640x480, derfor trodde mange andre de kunne bli like gode hvis de brukte samme oppløsning. Men min smak er 800x600, det er kun det som holder i lengden. Med 640x480 blir jeg så ustabil, altså tar jeg noen ganske lett.

 

Med 640x480 kunne jeg spraye mot en person hele Colt magasinet, mens han bare sto og så på, og etterpå "HVA DRIVER DU MED??? HADDE 100HP FFS NOOB NJUB NOOB!!".

Vet ikke helt om det er routeren som roter til CS noe... Men tror det funker bedre med 800x600, får kanskje dårligere aim, men er i hvertfall ikke ustabil.

 

Btw, noob var ingen overraskelse da. Siden masse deler av CS miljøet er:

 

- asdf: Jeg stikker nå, middag. :)

- homsa: noob

---------------------------------------

- per: Der gulla du knut fint Petter

- petter: japp

- knut: fordi petter er en njuuuuuuuuuuuub

---------------------------------------

 

Hahaha, er så tragisk at den blir "lattis".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...