Jump to content
Sign in to follow this  
Anterialis

Kutte ut "snarvei til" tekst på snarveier

Recommended Posts

Topic sier det meste. Hvordan gjør jeg sånn at teksten "Snarvei til" ikke kommer opp når jeg lager snarveier? Greide dette for et år siden, men da brukte jeg "tweak xp", og den gjorde all jobben, men jeg vil vite hvordan man gjør dette uten dette programmet. Noen som vet hvordan dette gjøres??

På forhånd takk!

Hvis det bare er teksten du er ute etter å fjerne kan du jo bare endre navnet på ikonet. Men "pila" som markerer at det er en sanrvei blir stående.

Er det den som heter "iconUnderline" jeg skal endre dataene på? Den står på "03 00 00 00". Endre denne til "00 00 00 00" ???

Bare så jeg ikke gjør noe morsomt.... :s

Create a new BINARY value name 'LINK', or modify the existing value, to equal '00 00 00 00' to have the Shortcut text disabled.

Dette skal gjøres to steder.

User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]

Hvis de ikke er tilstedet må du opprette de.

Hvis du ikke vet hva du driver med, vil jeg råde deg til ikke å rote i registeret.

PS. det stod da klart og tydelig på siden hva du måtte gjøre.

Mvh Meg.

Joda, men trodde kanskje det var noe forskjel på registret i norsk og engelsk eller noe :s.. Tenkte kanskje det var den samme som "iconundeline". Den "link" azza. Men skal mekke litt.. Har en gammel bærbar som bare har os, (win) og ikke noe viktig data, så da er det bare å ønske meg lykke til.... hehe

Man lærer jo av feilene sine :)