Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gjenoppretting av stålfelg


hazhe

Anbefalte innlegg

Har fått en mindre men merkbar skade på en stålfelg tilhørende en 2000 Toyota Yaris. Hvordan det skjedde skal jeg ikke gå nærmere inn på, men man kjenner en vibrasjon i bilen når mn kjører.

 

Spørsmålet mitt er: Hvor kan man få gjenopprettet en stålfelg? Blir det billgere å kjøpe en ny en?

 

Noen som har vært borte i noe ala det samme før? Hvor mye kostet det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig forstillinga har fått seg en liten kakk. Jeg skal ikke betale uansett. Fant ut at en ny felg koster 700 kr... Mulig det blir innkjøp av alufelger til sommerhjula, bytter da bare felg på resten. Skal se hva det blir til.

 

Gøy å kjøre med et sommerdekk da!

Lenke til kommentar
Kan jo også hende at bare dekket er slått ut av balanse, skal ganske mye til får å slå felgen skjev uten å flerre dekket også.

Hva tenker du på når du sier at dekket er "slått ut av balanse"? Du kan ikke skape ubalanse i et dekk ved å dunke borti en fortauskant. Du kan derimot skade dekket slik corden slik at man får en "utbuling" på siden. Det skal heller lite til å lage bulk i en felg også.

 

Ytterst få dekk er i balanse i utgangspunktet, derfor bruker vi vekter på felgen for å opprette et tilnærmet balansert hjul. Hvis man kjipper borti noe, så kan selvsagt vektene dette av, men dekket blir ikke mer urundt enn det det allerede er.

 

700,- for en stålfelg hørtes urimelig dyrt ut. Forhør litt rundt med de forskjellige dekksjappene, så bør du få vesentlig bedre pris der. Med mindre du har en ugunstig dimensjon da..

Lenke til kommentar

Sommerdekket er bare provisorisk, det skjønner vel alle. Vet at man da egentlig bare skal kjøre hjem og reparere, evt. ha 2 og 2 dekk like, men da den andre bilen er borte for tiden blir det ikke gjort noe i denne uka iallfall. Får se til neste uke.

 

Har funnet ut at ~500 er det rimeligste jeg kommer for stålfelgen, samt rett over 700 for alufelger; ikke Toyotaoriginale. (stykkpriser seff)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...