Gå til innhold

Samsung SyncMaster 957p flimer

PT

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i lengre tid hatt småproblemer med at min SyncMaster 957p flimer. I 1024*768 @ 100hz er flimringen i form av en svak "pølse", ca 10-15 cm høy, som beveger seg sakte, men sikkert opp og ned på skjermbildet. I høyere oppløsninger rister hele skjermbildet. Akkurat nå har jeg 1280*1024 @ 85hz, og da rister skjermen svakt, men så mye at det er plagsomt. Jeg fikk byttet ut skjermen min, men problemet er fremdeles det samme (fremdeles samme skjemtype). Har testet med andre skjermer, og da er ikke problemet der. Har et Sapphire Radeon 9800 pro 128mb skjermkort.

Andre som har samme problemet, eventuelt hvordan jeg kan løse det?

Har fått beskjed av enden at dette kan tyde på et byby bilderør.

PT

EDIT: byby var visst ikke et teknisk begrep som jeg ikke fattet allikevel :p

EDIT: Topic

Endret av PT
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kan hende at skjermen din rett og slett ikke tåler 1024x768@ 100Hz... hva med å sette ned til 1024x768 @ 85Hz elns... kan hende det hjelper!

Da rister den bare mer :(

Fant akkurat ut at det optimale for skjermen er 1600*1200 @ 72hz, men da flimrer den bare enda mer!

*skrive mail til mpx*

Endret av PT
Skrevet
Du vet hva du har å gjøre. Drit i seilturen og få deg en 173T. :thumbup:

:yes:

Men nå er det jo bare slik at overbekymrede foreldre reiser ikke fra sønnen på 15 år sånn helt uten videre :(

Skrevet

Update: Problemet er fikset :w00t:

Jeg hadde vært så smart at jeg hadde plassert strømomformeren (?) til høytalerene rett bak skjermen :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...