Gå til innhold

Sjekker diskettstasjonen hele tiden....


haackon

Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Jeg har fått en irriterende problem...

 

Når jeg spiller, eller gjør andre tunge jobber som f. eks. søke etter en fil eller scanner hardisken, eller spiller spill osv., så begynner diskettstasjonen å sjekke etter diskett.

 

Dette skjer på de aller fleste sånne jobber jeg gjør.

 

Dette har aldri skjedd før, det begynte idag, etter at jeg har ryddet litt i hardisken. Men når jeg ryddet i hardisken, så gjorde jeg ikke noe annet enn å rydde i My Shared Folder, og avinstallerte blandt annet programmer som FrontPage og Office XP. Men det er ikke jobber som lager slike feil??

 

Det er meget irriterende å høre den lyden hele tiden jeg spiller, fordi diskettstasjonen er litt gammel og lager lyd når den ikke inneholder diskett.

 

Hva tror dere kan være feilen??

 

Hva kan jeg gjøre for å bedre det???

 

Takker for alle svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan være AV din som sjekker for virus, og du har satt den slik at den scanner i bakgrunnen hele tiden og inkluderer floppy.

Hele tiden mens jeg er på dataen???

 

 

Næææ, tviler på det...

Jo det kan faktisk være mulig... Man får virusprogramm som scanner pcen automatisk åsså... men siden virusprogram bruker mye av minne på pcen, gjør den ikke det så ofte som å sjekke diskettstasjonen din

Lenke til kommentar
Det kan være AV din som sjekker for virus, og du har satt den slik at den scanner i bakgrunnen hele tiden og inkluderer floppy.

Hele tiden mens jeg er på dataen???

 

 

Næææ, tviler på det...

Jo det kan faktisk være mulig... Man får virusprogramm som scanner pcen automatisk åsså... men siden virusprogram bruker mye av minne på pcen, gjør den ikke det så ofte som å sjekke diskettstasjonen din

Hm... nå har greia sluttet med tullet sitt.

 

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar

Et lite tips som jeg opplevde hos en bruker som klagde på det samme. Han hadde ofte Windows Explorer minimert og jobbet ofte med disketter.

 

Så når han hadde lagret dokumenter fra word til diskett etc. tok han ofte ut diskettetten, men gjorde ikke noe med den minimerte WE.

Men i WinXP er det slik at utforskeren jevnlig sjekker stasjonen som er markert(ofte), slik at floppyn raper hvis disketten er tatt ut.

 

Jeg gjorde brukeren oppmerksom på dette, og problemet forsvant....

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...