Gå til innhold

Hvilken brannmur er best?


Datanerd01

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er d noen som kan gi mg et seriøst svar på dette temaet???

Tja, kommer litt ann på hva du mener med firewall. Som en tidligere i tråden sa: Checkpoint, den er nok en av de mest brukte, og ligger langt framme når det gjelder teknologi. Ellers begynner PIX å bli svært bra, dette skyldes nok også at prisen er veldig bra i forhold til ytelsen.

Lenke til kommentar

Tror nok Datanerd01 er ute etter en softwarebasert firewall.

Jeg pleier da å anbefale Sygate Personal Firewall. Den kan konfigureres rimlig bra og er gratis.

Men hva slags firewall som er best.... Det kommer ann på hva slags behov du har. Har du mye trafikk du ønsker å stoppe er det nok best å ha en hwrdare løsning, enten dedikert firewallHW eller en linuxboks laget av noen gamle deler du har liggende. Skal du bare beskytte deg selv fra "bakrunnsstøy" på internett er nok ett gratis firewall program det beste.

Lenke til kommentar

Har tidligere brukt Zonealarm, som har fått mange anbefalinger, men har egentlig aldri slått meg 100% til ro med brukergrensesnittet på den.

 

Nå har jeg gått over til Sygate, som jeg synes virker mye ryddigere i bruk.

 

Men jeg bruker også en router med NAT som i seg selv utgjør en firewall.

 

Den software-baserte er mest for å å ha kontroll på og stoppe utgående trafikk. Jada, kall meg gjerne paranoid ;-)

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si om de forskjellige alternativene, men jeg liker Zone alarm godt, den er lett å sette opp, og man kan manuelt legge til godkjente lokaladresser. Men jeg kjører en egen maskin med IP-Cop 1.3 som nat/dhcp og firevall, og har aldri noen problemer. Den er enkel å portforwarde med, og er dødsstabil. Den har gått kontinuelig i et par mnd må, kunn nede for en servicepack her forleden, og en strømstans i desember. Bruker ZA mest til å kontrollere alt som går ut fra min maskin.

Lenke til kommentar

Kjøp en router. Sett opp brannmuren på den. De er som regel tette, men siden du som regel er avhengiv av å ha noen åpne porter hadde jeg kjøpt Norton INternets Security 2004 (NIS 2004). Den inneholder Antivirus, brannmur som stopper hackere + popups. Man kan også stille inn Parental Control, som gjør at man kan blocke sider.

 

NIS 2004 koster fra 600-900. Er ikke helt oppdatert på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...