Gå til innhold

Vifte/kjøler til AMD!


Jovi60

Anbefalte innlegg

Dette emnet har sikkert vært innom forumet tidligere, men jeg våger en gang til: hvilken vifte/kjøler til rundt kr 500-600,- vil dere anbefale. CPU er T-bird 1400. Idle temp ligger på 53-54 grader, noe som jeg ikke er HELT fornøyd med...

PS: Vil bare ha seriøse svar på denne posten!

 

 

MVH

John

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke gi noe konkret svar på spørsmålet ditt, men vær nøye med hvor høyt kjøleren (og da viften) synger. IKKE ha noe over 36Db, og prøv å finne noe nede i 20-25.

Generellt sett er det lurt å kjøpe en vifte på 80x80 til prosessorkjølingen. Har du plass får du bedre ytelse pr Db enn en liten vifte (jeg hører min MEGET godt gjennom veggen :sad: .

 

HVILKEN vifte derimot har jeg ingen anelse på.

Mulig at jeg skrev litt vel newbi, beklager det, men det er vel best å være på den rette siden? Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse...

Lenke til kommentar

Heraldo skriver:"kjøle-evne vs. støy, hva vil du ha er det viktige, kan du være mer presis?"

 

Selvfølgelig best mulig kjøling og minst mulig støy....og kom ikke å si at hvis man skal ha bra kjøling så MÅ man godta MYE støy!!! Zalman er vel ett godt forslag...noen andre??

 

MVH

John

Lenke til kommentar

Thermaltake Silent Viking seff!

 

Støynivå: 21Db

Leste også en omtale av den fra et dansk magasin som fastslo at Silent Viking kjøler meget bra noe jeg kan bekrefte!

 

 

 

Mvh

Anders

 

_________________

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

IN-Win S506 300W Kabinett

Thermaltake Silent Viking <21db

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-03-19 18:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-19 18:03, Anders20 skrev:

Thermaltake Silent Viking seff!


Støynivå: 21Db

Leste også en omtale av den fra et dansk magasin som fastslo at Silent Viking kjøler meget bra noe jeg kan bekrefte!


 

Du har ganske lik konfigurasjon som jeg, hva er din temp på load?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...