Ahagmann2000 Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 (endret) Heisann! Har følgt guiden som gjør at du kan flashe 9800 PRO til 9800 XT. Dette har jeg da gjort, og får mer 3d marks osv. Men det som er irriternede er det at når jeg går ut av spill så hender det at jeg får bluescreen, det forekommer også at jeg får bluescreen når jeg sitter og spiller også, helt blå skjerm uten skrift som indikerer hva det kan være. Har brukt biosen til Power Color når jeg flashet, dette burde jo ha vært det beste valget da jeg har et Power Color kort?! Det kan også nevnes at jeg har satt på en monster av en kjøler på kortet så problemet skal ikke ligge her. Har prøvd både Orginale ATI Drivere og Omega drivere, resultatet blir stort sett det samme. Noen som har opplevd det samme, hva gjorde dere for og ordne på dette? Mvh Hagmann Endret 20. februar 2004 av Ahagmann2000
Abel29A Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Du hadde ikke noen sånne problemer før du flashet? Hvilket hk/ram/cpu har du?
Ahagmann2000 Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Skrevet 20. februar 2004 Du hadde ikke noen sånne problemer før du flashet? Hvilket hk/ram/cpu har du? Hadde ikke disse probleme før jeg flashet, men ser det at flere lesere med det samme kortet ikke har hatt noe problemet med det, kanskje jeg burde flashe bios? Har MSI KT6 DELTA, 1024 MB RAM PC2700, AMD XP 2500+ Mvh Hagmann
Abel29A Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Tør ikke å si det sikkert, hadde et tilnærmet likt problem etter ny install av powercolor 9800 pro på mitt system.. (Ikke flashet riktignok - så det er ikke sikkert det har noe med ditt problem å gjøre Jeg har asus a7n8x hk.... Løsningen i mitt tilfelle var å kjøre agp til 4x og slå av fastwrite pluss video memory cache i bios... (Står forøvrig listet opp anbefalt bios konfig på omegadriversidene....) Kan jo også tenkes at rammen trøbler på ny skjermkorthastighet. Når jeg innstallerte skjermkortet nektet rammen å samarbeide lenger, med det resultat at jeg ofte fikk blank blåskjerm.... (Med omega driverne) Du kan jo prøve å kjøre memtest og se om rammen ikke er helt fornøyd, men det er mye prakk for et skudd i relativt blinde Uansett, å oppdatere til siste bios er alltid anbefalt - KAN jo være noe som er fikset...
Ahagmann2000 Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Skrevet 21. februar 2004 Hei og hå, har oppdatert bios. Det viser seg at lyden begynner og hakke og henge etter, ikke grafikken. Når jeg går ut av Lock On etter at lyden begynner å bli tullete så får jeg blåskjerm. Skal oppdatere drivere til lydkort + kjøre memory test. Noen som vet om et bra prog som kan sjekke om rammen på hk er flaskehalsen? Mvh Hagmann
Abel29A Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Ja. Bruk Memtest86. Bruk bootable cd(last end isoen for dette på siden, og kjør testen... ) Du bør kjøre alle testene, gjerne et par ganger, dette tar fort en natt.... Får du feilmeldinger vet du at problemet sannsynligvis kan relateres til rammen. Et tips først - sjekk at cpu og ram kjører på samme hastighet over fsb(synkront) i biosoppsettet ditt - det var kuren i mitt tilfelle...
Ahagmann2000 Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Skrevet 21. februar 2004 Hei og hå alle sammen. Da har jeg testet den ene ram brikken med et prog som het goldmemory (www.goldmemory.cz), dette var det programmet komplett.no anbefalte. Fant forøverig masse feil på den ene ram brikken med dette programmet, fant feil etter allerede 2 min. Tok ut ram brikken satte i gang prosessen på den andre ram brikken kom til 66%, men dette tok altså 6:30 timer, og den fant ikke noen feil så langt. Skal prøve det andre programmet som ble nevnt her. Mvh Hagmann
Ahagmann2000 Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Skrevet 21. februar 2004 (endret) Det kan forøverig nevnes at alle andre spill enn lock on fungerer veldig bra, tror jeg skal prøve og installere det på nytt først Tror jeg ikke er alene med dette problemet, rota litt rundt på lock on forumet og fant dette: http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?a=tpc&s=...08042#331108042 Jeg la inn posten min som Norwegian FSK. Mvh Hagmann Endret 21. februar 2004 av Ahagmann2000
Ahagmann2000 Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Skrevet 22. februar 2004 nytt lydkort og ferske drivere var svaret på problemet mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå