Gå til innhold

Skjermkort henger


TonyStark

Anbefalte innlegg

Hei,

har et problem med at skjermkortet mitt "henger seg" noen ganger, først kommer det gjerne noen rare farger på noen områder på skjermen før den fryser helt og jeg må restarte.

 

Dette skjer sporadisk, gjerne etter ca et kvarters jobbing i windows (XP).

 

Jeg har et Gainward GeForce Ti4200 64 som har fungert fint ca 1 år før dette begynte å skje. Kjører de nyeste driverne fra Nvidia.

 

- Dette skjer både når jeg har kortet i AMD maskinen og Intel maskinen min, så tviler på at det har noe med hovedkort etc. og gjøre.

 

- Tror ikke det har med temperatur og gjøre, da det skjer selv om maskinen er kald, og selv etter kort tids bruk

 

- Kan ikke se noen fysiske feil på kortet, men maskinen har vært transportert noe med kortet installert

 

- Kan dette ha noe med svak strømforsyning å gjøre? Mener å ha lest noe om dette, men kortet har virket fint lenge på 300W psu

 

- Mener kanskje at de første problemene dukket opp etter oppdatering av drivere for ca 3 mnd siden, kanskje har dette noe å si

 

 

Noen som har erfaring eller forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet selv med samme kortet og samme alder, og henviste kortet til dynga..men men jeg aner ikke

om dette kan være feilen men jeg har hørte noe om at ti4200 korta til Gainward b.la hadde et problem med dålrige kodensatorer som tørket ut etter mer eller mindre tid.

 

Btw Jeg hadde samme problemet da kortet var nytt, så var det borte i nesten et år før det dukka opp igjen her i januar..eh merkelige kort gitt hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...