Gå til innhold

Ny bærbar


JDS1236

Anbefalte innlegg

Skal skaffe meg en bærbar i prisklassen 15-20k. Har lest endel her på forumet og andre steder og funnet frem til noen aktuelle kandidater:

 

Tundra 1557

Dell I.8600

Zepto 4100

Fujitsu Siemens d1840

Acer Travelmate 803

 

Skal brukes som en familie-pc, i trådløst nettverk. Støy og batterikapasitet er viktig. Ønsker selvfølgelig å få mest mulig for pengene, samt at den skal holde en del år. Hvor stor forskjell er det på: f.eks centrino 1.5GHz kontra 1.7 GHz? 64 mb skjermkort kontra 128? ATI Radeon 9000 kontra 9600 begge med 64Mb? 512 mb minne kontra 1024? Hvor bør jeg legge listen for å ha en funksjonibel pc i flere år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs jo på hva familien din bruker pc til det.

Hvis den bare skal brukes til kontorarbeid (office) og surfe på web, chatting og liknenende, så vil du klare deg med en pc til 10 000 kroner og fremdeles ha en som klarer jobben om tre år.

 

Skjermkort og prosessorkraft trenger man bare til spill eller videoredigering / 3d behandling. Minne kan du jo alltids oppgradere senere...

Lenke til kommentar
Det spørs jo på hva familien din bruker pc til det.

Hvis den bare skal brukes til kontorarbeid (office) og surfe på web, chatting og liknenende, så vil du klare deg med en pc til 10 000 kroner og fremdeles ha en som klarer jobben om tre år.

 

Skjermkort og prosessorkraft trenger man bare til spill eller videoredigering / 3d behandling. Minne kan du jo alltids oppgradere senere...

Takk for svar. :)

 

Det er litt spilling og endel videoredigering som blir bruken, i tillegg til "vanlig" bruk. Kunne tenke meg og bruke den som HTPC også så tv-ut og optisk lydutgang er og en fordel.

 

Er det stor forskjell på et 266Mhz minne, 333MHz og 400Mhz?

Lenke til kommentar

Har nå studert litt mer, og sikler veldig på en Tundra 1557x. Men det begynner å bli mye penger. og lurer på om det kan være like greit å gå for en 1557p. Vil dog gjerne ha dvd-brenner. I tillegg er jeg opptatt av hvor lenge det går før pc'en er utdatert. Er det lureste å kjøpe det hotteste, eller ligge et halvt år etter utviklingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...