XmasB Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Jeg driver å lager et klikkbart kart i flash, hvor hver valgte kommune blir satt som valgt i en array. Problemet mitt er at det finnes 435 kommuner i Norge. Og hver av disse kommunene er representert av en knapp i mitt kart. Jeg har lest at det finnes metoder for å kunne legge metoder/funksjoner til objekter via actionscript, og har til dels fått til dette. Problemet blir å lage en metode som legger funksjonen til alle knapper. funksjonen hver knapp skal inneholde: on(Release){ _root.leggTilKommune(this); } Denne virker fint, men jeg må som sagt legge den til manuelt. 435 knapper... Det tar for lang tid. Jeg vil også ha mulighet til å endre funksjonen lett dersom det skulle bli nødvendig en dag. Alle kommuner ligger listet i en array, med info om hvorvidt de er valgt eller ikke. Jeg så for meg en løsning med en for-setning, men har ikke fått til dette enda. Noen guruer der ute?
☀ ❄ Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Flash FXP er en FTP-klient. Flash MX er en IDE for å utvikle Flash.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå